Alla inlägg under maj 2009

Av Helena - 23 maj 2009 05:41

Av en händelse upptäckte vi att den störste av alla stora har sin familjegrav i närheten av staden där Fredrik bor Renton, vi åkte dit och tog oss en titt. Läppstiftsavtryck satt runt hela gravstenen....


Av Helena - 23 maj 2009 05:22

Idag har vi äntligen haft möjlighet att göra något annat än bara hänga omkring. Fredrik har varit ledig och vi har tagit en tur till Seattle.

Vi var upp i ett utkikstorn mitt i Seattle som heter "Space needle" men jag blev sjösjuk hela tornet gungade nämligen...hur läskigt som helst så vi blev inte länge men fick naturligtvis chans att se hela Seattle från ovan.

Överallt här blommar det något...?..i buskar så-å-å vackert och här är grönt och frodigt, men k-a-l-l-t njut av vårvärmen där hemma för här kan man inte gå i t-shirt utan att småfrysa och jag börjar bli less på att frysa.

Imorgon blir det nya äventyr....ingen plan än.

Ciao!

Av Helena - 21 maj 2009 21:55

Sakta men säkert börjar dagarna bli normala och man behöver inte längre kämpa för att hålla sig vaken eller för att somna om. Successivt blir mina dagar era nätter och tvärtom.

Även om barnen fortfarande vaknar vid 05-tiden...men det går, allt går.

Och vi kan nu fylla tiden med saker av intresse......:)

Ciao!

Av Helena - 21 maj 2009 03:56

Dentirol Tuggummi

Jag slutade ju snusa 28/12 – 08 kl. 20.03

Men nu tänkte jag att det är så tråkigt och när vi åker på semester så ska jag passa på att börja igen:) Jag är så rastlös....

Då visar det sig att det är omöjligt.

Jag har blivit beroende av pepparmint………Helt vansinnigt!!

Jag brukar ju skämta om det "att pepparminten tog mitt liv".

Jag har verkligen försökt och försökt lägga in en snus men det är hur äckligt som helst.

Sen jag började med nikotintuggummi så har jag liksom vant mig vid att tugga, lägga upp som prilla, tugga, lägga upp som prilla….

Men fatta hur äckligt det är att tugga på en snus !!!

Vanan sitter så djupt att snusen åker ut direkt och jag klarar det bara inte.

F-n….tänker jag då, det är inte annat att göra än att fortsätta med tuggummi inte nikotin utan vanliga men jag måste kanske börja med en sockerfri variant för annars ryker väl tänderna.

Vad kan man då dra för slutsats av detta.

- Jo, det är farligt att sluta snusa !! Risken för tandlossning är större utan än med :) Sluta aldrig om du har tänkt att du ska börja igen.

Ciao!

Av Helena - 20 maj 2009 17:46

Visst låter det som en bil eller ett fordon av något slag.

 Eller en drink B44...?...Bara det är något förnöjsamt så är jag nöjd.

Japp då är det dubbel fyra som gäller i ett helt år..

 

Hur dagen ska gå av stapeln vet vi inte...jag och barnen ska ta bussen en bit härifrån. Men drabbad av jetlag och kl.4.30 på morgonen väcker Agnes mig...Mamma...det känns inte bra att åka buss!!  Tänk om vi inte hittar tillbaka?

Vem har sått frön av den sorts osäkerhet i henne ?

Ciao!

TACK!! För alla gratulationer.

Av Helena - 19 maj 2009 17:52

Vilka fantastiskt otroligt duktiga barn vi har........de vet när det gäller.

Till och med att oroade medpassagerare var tvungen att berömma dem när bara en timme av flygtiden återstod. Man undrar ju vad de hade tänkt när vi äntrade planet och spred oss i våra stolar...Gode gud!!! en hög med skrikande ungar där jag sitter...! men resan var lugn inget, inget, inget...

Men det blev lite sömn.

Av alla fordon är det svårast att sova på ett flygplan man får liksom aldrig till en vettig ställning.

Väl framme mötte PAPPA!!!

Den efterlängtade PAPPA stod bara där plötsligt när vi kom släpandes på alla väskor och vi kom in och ingen ifrågasatte nåt, en stämpel en signatur i varje pass och så var det klart.

Vi orkade vara vakna till nio på kvällen "localtime" sen nannade ALLA.

MEN !!!! 03.00 var det kört.

- Jag är SÅÅÅÅ PIGGG!! Stod Agnes i vårat sovrum och skrek...

Gode gud!!! Det var inte jag...Sedan har det varit full rulle. Fredrik har åkt på jobbet vi ägnar oss åt lägenheten och ska snart ut och bekanta oss med omgivningen...

Strategin för dagen är inte helt upplagd och jag vet inte om de ska få ta en eftermiddagslur eller inte det kan bli hårt att vara vaken från 03.00-21.00 Få se vad kallas det nu `jetlag´eller ???

Ciao!

jetlag.gif

Av Helena - 19 maj 2009 06:04

Barn tenderar att förvandlas till reptiler när dagarna fylls av väntetider...de hamnar på golvet ålandes. Denna förmiddags (igår alltså) kommentarer från deras mor har mest bestått av.

- Sätt dig upp i stolen, sitt ordentligt....men det är omöjligt. Man kan inte sitta, måste åla, måste ligga , måste hänga.

Flighten till USA räddades av spel, film, musik en skärm vid varje säte och ett glas "rött" till mamma. Inget ålande mer!!!

Ciao!

Av Helena - 18 maj 2009 08:35

Alla förberedelser är klara.

Återstår nu bara att vänta på taxin som ska ta oss till de bevingade fordonen :) . Ajöss på ett tag !!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards