Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Helena - 15 maj 2009 14:17

Jag har agorafobi.

Inte klaustrofobi, dystoni, porfyri eller paranoi jag har agarafo…agorafobi.

Det är till och med svårt att stava och uttala.

Nej jag försöker inte göra mig rolig över något…

Jag blev medbjuden på ”Afterwork” idag fast alltså ikväll att gå ut i kväll…men jag tänkte direkt på min tunna garderob och bara NEJ!

- Mitt spontana svar får bli nej.

Jag har inte varit `ut´ på 10 år och det känns jätte obehagligt att gå ut bland en massa främmande människor.

- ja men, Anna, Lotta, Pia och Anki ska ju ut…?

Gud ! Vad modiga de är !!!!

Nej, jag stannar at home – sweet home för snart ska jag lämna hemmet länge…

Så ikväll ska jag grilla spett med Peter och Angel istället och vi har handlat och vi var jätte hungriga så vi ska äta MYCKET….

Ciao!

Agorafobi, torgskräck, är en fobi för offentliga platser. Det är en allmän missuppfattning att personer som lider av agorafobi är rädda för öppna platser. Det är snarare befolkade offentliga platser speciellt under trängsel som är ångestskapande. Man gör en uppdelning av agorafobi utifrån huruvida patienten lider av panikattacker eller inte. 

 

Av Helena - 15 maj 2009 09:33

Idag startade jag dagen med att dammsuga en gympahall....

Har man lite att göra så kan man fråga på skolan om man kan hjälpa till med något och då är det ofta så att gympahallen behöver dammsugas.

Nej, jag skojar bara jag är ju en sån liten rackare :). hi hi hi

Igår var det den stora dagen för Williams klass - De skulle nämligen övernatta i gympahallen...och jag och Christina startade dagen med att åka och handla "hurmycketmatsomhelst" och vi lagade "hurmycketmatsomhelst" också ...HELA DAGEN..Vi lagade mat till 93 personer (många barn).

OCH när vi mammor handlar och lagar mat så kan man ju tro att varenda kotte som kommer och äter ska svälta ihjäl och att de när de kommer inte har ätit på en vecka och då är extra hungriga och att Lisa fem år äter ett halvt kilo köttfärs och kanske fyra-fem bröd....

Ja men man kan aldrig vara säker liksom.

ALLA! Blev mätta och belåtna och det blev så mycket mat över och mest synd på grönsakerna.

Barnen hade jätte roligt och vaknade `ganska´utvilade i morse och då serverades frukostbuffé.

Sen fick de cykla iväg till slöjden och vi stannade och städade....

Det blev en MYCKET lyckad kväll och nu är det gjort som att jag inte haft nog att göra men nu är det över och jag hann med till och med det..............

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards