Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Helena - 2 maj 2009 18:32

Det har hänt nåt hemskt.

Jag som aldrig varit allergisk har blivit allergisk mot….. sand….Förstå hur svårt jag kommer att få det i sommar. Det yttrar sig på det viset att jag bara skriker rakt utNär hallgolvet, bilsätena och bilgolvet formligen dryper av små äckliga sandkorn för att inte tala om jackor, byxor, handskar, mössor, hårbottnar och snart mycket snart om jag inte ser upp kanske sängen. Kroppspeeling!!

Jag står på pass vid ytterdörren hela eftermiddagen ifall nån kommer oanmäld och inte har förstått min allergi…..

Jag jagar sandiga barn och kläder HELA TIDEN men inget hjälper.

Det verkar inte finnas bot.

Vad gör man ?

Jag har försökt räkna till tio.

Jag har försökt passa upp vid dörren när det springs ut och in.

Jag har passat sandiga byxor från soffan.

Jag har tömt skor utanför dörren.

Jag har tvättat handskar, jackor och byxor varje dag.

Men a-l-l-t verkar f-ö-r-g-ä-v-e-s…..

Det gnisslar och gnekar i tvättmaskinen när trumman snurrar runt med tjugo kilo sand i lagren.

Jag hatar våren och fåglarna och solen och tussilago och solen som smälter bort snön så äcklig lerig sand fastnar överallt.

Till och med under fötterna på jobbet när man byter om.

Jag har allergi och det finns ingen medicin för det.

Jag tänker dock att vi kan ju faktiskt spara ihop till en NY sandlåda, men de har ju vuxit ifrån allt vad sandlåda vill säja…kort sagt jag som aldrig kan beskriva nåt kort HJÄLP!!!

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards