Alla inlägg under november 2009

Av Helena - 4 november 2009 22:28

Ikväll har vi varit på dans.

Agnes har provat på dans första gången.........jag fattade inte först jag trodde det var dans som dans, men självaste lektionen visade sig heta Highschoolmusical och då visade det sig att det var just precis vad de dansade på rad ( eller på ungerskt vis). Ja, man gillar liksom att ställa upp elever på rad i linje eller i rad spelar inte så stor roll, på så sätt kan man gympa, vaccinera, duscha, kolla tänderna, vänta på maten, vänta på bussen, gå ut, dansa.

Ja, just dansa och det var precis det Agnes gjorde idag dansade på rad till en highschoolmusical-låt- we´re all in this together. Och hon bara äääääälskade det. Hon är ju van vid rader, linjer, streck....numer och hon gillar det Foten i munnen

Ciao!

Av Helena - 4 november 2009 09:18

Vill bara meddela att vårat skypenummer är åter i bruk.

Under några veckor har det varit svårt att komma fram på telefon till oss.

Men nu går det bra igen.

Ciao!

Av Helena - 4 november 2009 09:04

+4 grader och SOL.....

Japp, då var ALLA skolbarn, dagisbarn och gymnasieelever vaccinerade !!!!

Här går det undan Förvånad

Vi valde att vaccinera våra barn med tanke på ...sjukvården. Inte att den skulle vara dålig men att språkförbistringarna en sån gång skulle bli allt för svåra. Man vill ju ha kontroll liksom.

Om....våra barn skulle bli så sjuka att vi var tvungna att uppsöka sjukhuset.

Valet var på ett sätt rätt lätt. Däremot är jag inte säker på att de skulle ha fått det hemma !!!!

När vi, jag och Fredrik får vaccinet är ännu ovisst.

Fredrik kommer att få det före mig hur som helst (han får ju inte bli sjukskriven här...:)

Jag är ändå måste jag säja imponerad över vaccinationstakten just av barn och ungdomar här, så vitt jag vet har den vaccinationen inte påbörjats hemma än ???

Ciao!

Av Helena - 3 november 2009 08:57

I natt spöregn hela natten.

I dag +1 grad och SNÖ...............

Kommer ni ihåg mina ilskna snöbloggar från ifjol.....när drivorna växte sig höga som lutande tornet i Pisa.

Hur jag kämpade och slet.

Nu pirrar det lite inför tanken.

Att vi överhuvudtaget skulle få se det snöa är obegripligt.

Marken täcks inte och det blir inte vitt....men flingorna dalar för att nå den blöta marken, smälta ner och göra det blötare.

Det känns bra, mycket bra.

Ciao!

Av Helena - 2 november 2009 16:06

Sen en tid tillbaka har William saknat en av sina - etnies, skor.

Vi har skoställ ute på uteplatsen och i "ute-hallen", men ingen sko. Bara en.

- Ja, men det var räven som tog den. sa William.

- Ja ha, och rödluvan då hon var kanske inte med eller ???

- Nej, men jag tror att det var räven !!!!

Sen har tjatet gått vidare och i helgen fick han göra ett "jättesök".

Och skon är verkligen borta????

Så-å det var kanske räven ändå ???

Jag trodde rävar var listiga, men vem vill ha en sko av två möjliga ?

Ciao!

Av Helena - 1 november 2009 01:20

Han är här nu....Kyss

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards