Alla inlägg den 25 november 2009

Av Helena - 25 november 2009 10:48

När vi flyttade in i huset investerade vi i nya köksmöbler.

Ett bord och stolar från IKEA inget märkvärdigt men stort och rymligt, perfekt för oss som är en stor familj.

IKEA är bra, men kvaliteén lite si och så ibland och dessa köksmöbler är ju de enda vi för tillfället har. Observera att jag betonar tillfället.

Barnen vickar på stolarna !!!

Kan någon annan än jag tala om när barn börjar vicka på stolarna…..

Jo, det börjar så fort de fått något så när kontroll över sina kroppsrörelser vid sex kanske närmare sju års ålder.

Har man då tre barn så är det tre stolar som varje måltid gungas och vickas på. Tre måltider kanske fyra x tre barn blir nio eller tolv ångvältningar av åtminstone tre av stolarna om dagen…

När slutar det ??? Jag har ännu inte sett nåt slut och äldsta är tolv som i fem år vickat/gungat på stolen fyra gånger om dagen (365 x 4 = 1460 x 5 = 7300).

DET kallar jag kvalité.


Varje måltid hörs.

-          Sitt still på stolen !

-          Sluta vicka….

-          Den går sönder !!!!

-          Akta du faller.


Fast det har jag sagt fyra gånger om dagen tre fraser (minst) det blir 4380 gånger om året fast till tre stycken alltså 13140 uppmaningar / år. OCH det hjälper inte ???

I alla böcker om barns utveckling står att vid den och den åldern börjar barnet krypa, stå, gå, sitta….men aldrig, aldrig nämns ett ord om att vid sju års ålder börjar barnet så småningom sakta gunga på stolen vicka på stolen hoppa runt MED stolen vid matbordet och det är helt naturligt i 10 år….kanske mer ????

En upplysning som jag tycker är av största vikt för nyblivna föräldrar.

För ser man inte upp försöker de ”Woobla” runt på stolsbenen, runt matbordet så att de plötsligt sitter på andra sidan….(ha ha och det är ju jättekul!!)

Våra stolar är sju år och Agnes har bara hållt på ett år än så länge frågan är, när ska man göra en nyinvestering och hur mycket törs man satsa ?

Alla ni småbarnsföräldrar som renoverade köket för en förmögenhet och dessutom köpte matchande svindyra köksmöbler…

Till Er..kan jag bara säja SORRY! It wont last.

Till alla möbelhandlare  som vill ha ett scoop till ny PR-kampanj Kan jag bara säja.

Stor rubrik.

KÖKSMÖBELN SOM TÅL ATT GUNGAS PÅ LÄNGE!!!!!

Eller

Nu är det slut på vresiga uppmaningar vid matbordet…

VI  HAR KÖKSMÖBLERNA SOM TÅL ATT GUNGAS PÅ LÄNGE!!!!

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards