Alla inlägg den 18 november 2009

Av Helena - 18 november 2009 18:11

Nu har farsoten kommit även hit.

Åremössan sprider sig snabbt ....jag har fått flera beställningar redan.

Av svenskarna då förståss :) det är lite kul.

Ciao!

  

Av Helena - 18 november 2009 16:44

Vi gillar att dansa ju..........


Try JibJab Sendables® eCards today!
Av Helena - 18 november 2009 08:55

Vi tog bilen och körde 10 mil norrut....till Slovakien och dess huvudstad Bratislava.

File:Bratislava view.jpg

Målet med vår lilla resa var tyvärr INTE att uppleva själva Bratislava, denna gång.

Utan att uppleva IKEA i Bratislava.

IKEA har gett ett särskilt sug åt oss svenskar här nere.

Egentligen är det inte så mycket möblerna och pysslet som lockar utan svenskshoppen utanför kassorna.

Det är den stora skillnaden jämfört med att handla på IKEA hemma. Där tror jag inte någonsin att jag har handlat mat och godis......

  

Denna gång var det julmust, juleskum och bilar som lockade oss att köra de 20 milen fram och tillbaka.

Även om vi också fick med oss en massa pyssel....

I bilen på väg satt jag och funderade på att man egentligen borde göra en "Been there, done that " lista över alla IKEO:r man besökt.

Sverige:

Haparanda

Kungenskurva

Barkarby

Älmhult

Helsingborg

Sundsvall

Ungern:

Budapest

Slovakien:

Bratislava

OCH vi har gått förbi...IKEA-Hongkong (Det räknas väl ?)


Det som också lockar att åka till IKEA är att man vet att oftast ligger de placerade vid motorvägen.

Dvs. det blir inte så krånglig körning dit, och GPS:en hittar lätt....:)

Men sen tänkte jag att det kanske vore roligare att lista alla huvudstäder man besökt för den listan blir längre, mycket längre. Men det tänkte jag trötta ut er med en annan gång när jag har lite att göra för nu ska jag

S-t-ä-d-a och sätta upp allt pyssel .

Jag har sex stora påsar att packa upp.

Tänk om IKEA-ledningen visste vilken terapi de har att erbjuda......

Livet leker, helt enkelt.

Ciao!

Av Helena - 18 november 2009 08:48

  

Jag blev helt förbryllad, chock(l)ad och glatt överraskad av att hitta Marabou - Mintchoko på IKEA i Bratislava.

Överallt i Sverige har just min favorit choklad försvunnit ur sortimentet men inte här.

Vad hände ?

Då händer väl det som alltid händer.

Varför köpte jag bara fyra ??? När jag hade kunnat köpa 8 eller tolv.

Lagerhållning har nämligen blivit min specialité....allt jag kommer över lagerhåller jag.

Tex. kunde vi köpa fläskfilé från köttfabriken för två veckor sedan. Jag köpte tre.

Fick frågan i veckan om de var goda ???

- Ehh! Våra ligger i frysen hmmm....

Nu har jag alltså ingen chans att lagerhålla mintchokon eftersom den är så "försvinnande god " ;)

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards