Alla inlägg den 9 november 2009

Av Helena - 9 november 2009 12:52

Det kommer nåt gott.......Vi fortsätter mentalt att vända trenden åt det positiva hållet.

Vädret tycks variera väldigt idag +12 grader och sol.......Glad

Filip är irriterad på amerikanarna i klassen, ja han uttrycker sig så.

- De är så irriterande och så kategoriserar han amerikaner, rumäner och ungrare.....

- Varför är de irriterande ???, frågar jag och varför just dem ?

Då visar det sig att det är fyra tjejer i klassen och de är amerikaner....!!?...Så naturligtvis är de irriterande de är ju tjejer. De är sura, de tål inte skämt etc.

Killarna busar och retas med dem och tycker det är jättekul men det tycker inte dem.

Senare en kväll i veckan sitter jag och Fredrik och pratar om just detta.

Ja, men egentligen är det hur fränt som helst...de retas och busar och tål inte varann - på engelska !!!!

Ja, det är ju det enda språk de kan förmedla sig på. Och de klarar att vara i vardagen som vilken som helst tolvåring på engelska.

Williams bästa kompis i klassen är också amerikan de spelar spel, ritar och pysslar ihop och de klarar det.

Det funkar jättebra!!! Så visst får de med sig en stor bit socialkompetens som aldrig hade varit möjlig att uppnå hemma. De tvingas göra sig förstådda på ett annat språk ibland även på ungerska.

Ciao!


Av Helena - 9 november 2009 10:20

Jag har varit på pilates idag...sen den dag jag träffa dig. Så nu står jag med min nya gitarr......

Se vad jag har lärt mig.

Jag var på pilates i dag. Jättekul!!!

Så nu blir det pilates en gång i veckan och yoga en gång i veckan. På onsdag börjar Yogan det ska bli spännande att se om det är nåt för mig.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards