Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Bratislava, Pressburg, Pozsony

Av Helena - 18 november 2009 08:55

Vi tog bilen och körde 10 mil norrut....till Slovakien och dess huvudstad Bratislava.

File:Bratislava view.jpg

Målet med vår lilla resa var tyvärr INTE att uppleva själva Bratislava, denna gång.

Utan att uppleva IKEA i Bratislava.

IKEA har gett ett särskilt sug åt oss svenskar här nere.

Egentligen är det inte så mycket möblerna och pysslet som lockar utan svenskshoppen utanför kassorna.

Det är den stora skillnaden jämfört med att handla på IKEA hemma. Där tror jag inte någonsin att jag har handlat mat och godis......

  

Denna gång var det julmust, juleskum och bilar som lockade oss att köra de 20 milen fram och tillbaka.

Även om vi också fick med oss en massa pyssel....

I bilen på väg satt jag och funderade på att man egentligen borde göra en "Been there, done that " lista över alla IKEO:r man besökt.

Sverige:

Haparanda

Kungenskurva

Barkarby

Älmhult

Helsingborg

Sundsvall

Ungern:

Budapest

Slovakien:

Bratislava

OCH vi har gått förbi...IKEA-Hongkong (Det räknas väl ?)


Det som också lockar att åka till IKEA är att man vet att oftast ligger de placerade vid motorvägen.

Dvs. det blir inte så krånglig körning dit, och GPS:en hittar lätt....:)

Men sen tänkte jag att det kanske vore roligare att lista alla huvudstäder man besökt för den listan blir längre, mycket längre. Men det tänkte jag trötta ut er med en annan gång när jag har lite att göra för nu ska jag

S-t-ä-d-a och sätta upp allt pyssel .

Jag har sex stora påsar att packa upp.

Tänk om IKEA-ledningen visste vilken terapi de har att erbjuda......

Livet leker, helt enkelt.

Ciao!

 
 
Ingen bild

gisaja

18 november 2009 11:16

Och för oss är det 13 mil till happis, så ni har ju riktigt nära :)

 
angel

angel

18 november 2009 22:55

Jag håller med gisaja ni fick tillochmed närmre till IKEA när ni flyttade;)

Men guuu så kul med IKEA kassar....fick hem en hylla från IKEA idag så nu blir det till att skruva ihop den ...hihi

Kan förstå att butiken med SWE är guldvärd....jag menar här är julmust, tomteskum en självklarhet och de finns i överflöd.....mys på med swejuligheter.....
/A

http://angeliques.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards