Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Friday at last

Av Helena - 6 november 2009 23:47

ja, äntligen blev det så fredag.

När jag och Agnes vaknade imorse hade vi sovit ca. 15 timmar non stop.......enda vakna stund var när vi bytte soffa till säng. Ne-ej, vi åt eller lagade aldrig middag vi bara sov, jag har aldrig varit med om dess like.

Jag orkade inget bara frös och sov trots +35 grader.

Ja, det är den värmen huset får när gasen är i gång.

Agnes var fortfarande trött i morse och fick stanna hemma  från skolan.

Jag hade ont i huvudet  men med tanke på allt sovande så kanske det inte var så konstigt.

Huvudvärken släppte vid 16- tiden Puh!! (Inte utan Ipren )

Tacos till middag.NATURLIGTVIS Fredag....så klart...även här.

De hårda skalen, tubsen hamstrade från Sverige.

Nej. de finns inte här bara tortilla...så vi värmer inte många för mycket. Inga alls med andra ord, för mycket alltså.

En annan sak ni ska komma ihåg är Trolli, trolli godis finns på ÖB och i Ungern i princip det enda man kan tänka sig att äta och då fattar ju alla vad jag menar...man är v-ä-l-d-i-g-t sugen när man VILL ha Trolli-godis,(det blir väldigt äckligt efter en kort-stund)

Ja, men i alla fall så är det fredag och det är ju JÄTTESKÖNT!!! ( även här )

Ciao!

 
 
angel

angel

7 november 2009 09:07

då vet jag vem som tog sömnen jag blev utan;)
jag sov typ 3 timmar ................inge bra alls
Efter resande och shoppande så nanna de jag gott 22 till 7
ska nu kursa hela dagen....
Kramar till er alla/A

http://angeliques.se

 
Ingen bild

Lena M (Gammelstad)

7 november 2009 11:27

Ja sömnen verkar fungera mycket bra där borta hahaha..

Jag önskar en trevlig helg, med mycket Godis...

Kram

 
gisaja

gisaja

7 november 2009 11:56

Var det sviter av sprutan ni tog, typ en miniflunsa?
Hoppas ni får en fin helg. Vi har nu fått ett vitt täcke på lördagsmorgonen och orkar inte göra mer än att titta ut.
Det är skidbytardag på Coop, så sascha och robin for dit för att komplettara det dom saknar i skidväg. Jag sitter mest och roar mig med youtubeklipp, behöver dagens skratt.
kramis till er alla, gith

http://gisaja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tobbes mamma

7 november 2009 19:07

Jag sparar alltid de skal som vi värmt och inte ätit upp. Jag tror att de går att värma hur många ggr som helst.Vi har då inte märkt nån försämring i smaken eller konsistensen trots flergångsvärmda skal.Bara ett lite tips till er som ransonerar på svenska godsaker. Hipp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards