Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Pumpa

Av Helena - 22 oktober 2009 20:30

Vi har gjort ett mästerverk.

Pumpatillverkning i hela köket.

Varför lär man sig aldrig att när man har tre barn måste man ALLTID ha tre av allt.

För annars utbryter VÄRLDSKRIG.

Jag leds alltid av villfarelsen, nu ska vi göra det tillsammans.

Agnes alla förslag nedröstades totalt, försök till jämkning misslyckades helt.

Knivar och skräp flög genom rummet.

Jag lär mig aldriiiig........det blir krig varje gång, endast den mest dominanta segrar och det var William som i sin ensamhet till slut satt och skar i pumpan.

Jag å andra sidan hotade med att stampa sönder den när den blir färdig.

Vilken otroligt klok mamma jag är :) 

Filip fick i allafall hjälpa till på sluttampen.

Och till sist ställdes den ut med ett tänt ljus.

Och den blev fin ju !!!

  

Men imorgon blir det ny pumpatillverkning. Agnes ska få en egen.

För det har jag looooooooooovat.

Ciao!

 
 
Ingen bild

LEna

22 oktober 2009 22:28

Jag tycker verkligen att du är väldigt pedagogisk och en supermamma. Men det faktiskt lite skönt att höra att även mammor som du får lite bakslag i bland.
Jaag har inte fattat förrän nu när jag läser i din blogg att det snart är allhelgona helgen. Först när jag läste tänkte jag att de har verkligen ett tidigare firande. Men det är ju snart!!!
Kram Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards