Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Helena - 22 oktober 2009 20:30

Vi har gjort ett mästerverk.

Pumpatillverkning i hela köket.

Varför lär man sig aldrig att när man har tre barn måste man ALLTID ha tre av allt.

För annars utbryter VÄRLDSKRIG.

Jag leds alltid av villfarelsen, nu ska vi göra det tillsammans.

Agnes alla förslag nedröstades totalt, försök till jämkning misslyckades helt.

Knivar och skräp flög genom rummet.

Jag lär mig aldriiiig........det blir krig varje gång, endast den mest dominanta segrar och det var William som i sin ensamhet till slut satt och skar i pumpan.

Jag å andra sidan hotade med att stampa sönder den när den blir färdig.

Vilken otroligt klok mamma jag är :) 

Filip fick i allafall hjälpa till på sluttampen.

Och till sist ställdes den ut med ett tänt ljus.

Och den blev fin ju !!!

  

Men imorgon blir det ny pumpatillverkning. Agnes ska få en egen.

För det har jag looooooooooovat.

Ciao!

Av Helena - 22 oktober 2009 08:45

Idag 12 grader, kraftiga vindar

Ibland så slås man av tanken, Undrar om barnen lär sig allt det viktiga, om jag lär dem ?

Lägger jag ner tillräckligt med tid ?

Hygien och så...........

Så förundras jag på morgonen då Agnes ropar,

- Mamma!! Kan du sätta på tandkräm på min tandborste när jag går på toa ? Men skölj den ordentligt innan den måste vara ren...........

Hur blev det så ??

Eller

- Varför har William sovit i min säng ??? Nu får du bädda om hela sängen och TVÄTTA överkastet.

- Ja, men han har ju inte legat på överkastet.

- Nej, men det har tagit i sängen där han har legat och nu vill inte jag ligga där.

Eller Filip.

- Kan jag få ta en klunk ur din läsk INNAN du dricker, har nån ANNAN druckit ur den ???

- Du hade inte satt nya kalsonger i gympaväskan så nu är jag BARBACKA !!!!

Har vi verkligen lärt dem detta ???

Hur blev det så ?

Å andra sidan när man själv anser att det börjar dra ihop sig för lite hygieniska "inlärda" vanor typ en dusch eller så...då..då..låter det annorlunda.

-N-E-E-E-J !!! Inte nuuuuuuuuu. Jag gör det sen.

Åsså gör de det inte sen. Nej, man måste stå vakt utan för badrummet.

-Ut kommer du inte förrän du duschat OCH tvättat håret.

Kommer detta att leda till att de när de flyttar hemifrån jublaaaar!! och tänker,

- Jag tänker inte dusha på en månaaaad !!

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards