Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Helena - 14 oktober 2009 22:03

Jag såg cook along med Tina här om kvällen..........

Vi har cook along här mest hela tiden.

Jag har varit väldigt orolig över att vi ska ha ett kallt hus. Alltså att värmen helt enkelt inte funkar i huset så att vi ska genomlida varje vinter frysandes. Det har liksom känts som att "varför skulle det fungera när..."

Så vi fick igång gasvärmaren för någon dag sedan.

Vårat problem just nu är verkligen inte att vi fryser. Tvärtom jag sa ju det , vi har cook along under fötterna mest hela dagarna, det är svårt att stå still helt enkelt och väldigt svårt att justera.

Men fryser det gör vi absolut inte och det är ju bra :)

Jag har börjat "cooka" också, så jag gjorde den berömda kallmarinerade kycklingen med klyftpotatis en dag.

Åsså gjorde jag kycklingfileér med grönpepparsås och ris en dag.

Sen tänkte jag att jag slår väl till och gör den grekiska pytten då - ja, fast med kyckling istället för fläskfilé.

Så nu sitter jag och funderar på maten imorgon, undra hur många olika varianter man kan lyckas göra med kyckling ? Barnen frågar vad det blir till middag och då har ju jag lärt mig en del av våra restaurang besök.

Så jag säjer aldrig kyckling och ris mer.

Nej, vi vi äter Inbakad ingefärs piff på risbädd eller Pytt a´la  Anna eller Grönsakshemlighet i ugn.

Aldrig nämner jag ens ordet kyckling.

För alla föräldrar vet vad som händer fjortonde dagen på raken man serverar kyckling......

- ÅH!! N-E-E-J INTE IGEEEEEN !!!!!

Ciao!

Av Helena - 14 oktober 2009 09:26

Idag 5 grader och orkanvindar, igår 10 grader och orkan..........orkan inte du så orkar inte jag.

Det är nånting så otroligt kallt här nu och jag är glad att mamma och pappa inte är här och får uppleva detta för jag tror inte vi hade tagit oss ut faktiskt.

Förra året i början av Oktober var vi här på besök, då var det 20-25 grader och vi hade ingen aning om att det bara skulle dröja en vecka innan idyllen förvandlades till ett blåsande, stormande crescendo.

Igår blåste den STORA garageuppfarts porten lös, SHIT!!!

Men nu sitter den åter på plats.

Vi förbereder oss inte för kyla jag går fortfarande barfota i mina sandaler, sommarskor.

Ungarna har munkjackor på en t-shirt och vi fryser allihop som hundar...........

  

Mitt i grönskan så tvingar höstfärgerna sig fram men rosorna envisas med att knoppas och blomma

Jag går sakta, sakta i ide.

Barnen längtar hem mest Filip som nyss varit hemma..........men jag gissar att det är just därför.

Vi tänker i etapper.

Närmast på schemat står besök av syster, moster om två veckor.

Sen är det redan nästan november och så kommer december och då ska vi hem på jullov.

Så vi behöver inte "stå ut" så länge till.

  

Appropå rosor. Den här buketten köpte mamma till mig för mer än en vecka sedan och den verkar aldrig vilja vissna. Jag har inte fylltpå vatten eller gjort nånting och nu törs jag inte det heller. Det ska bli spännande att se hur länge den står.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards