Alla inlägg den 5 oktober 2009

MBT

Av Helena - 5 oktober 2009 19:59

Var och kollade in dessa alldeles fruktansvärt helt sjukt fula MBT skorna idag.(med mamsen, så klart annars hade den butiken varit obesökt av mig)

Det finns faktiskt en MBT butik här i Schtada….

Ni vet skorna som man får yrsel ont i knäna ont i vaderna, svanken, huvudet you name it!!!

Men b-a-r-a  t-i-l-l a-t-t b-ö-r-j-a med seeeen går man spikrakt som en fura om ingen råkar komma i vägen för svajar man till då är man illa ute. Släpar man fötterna som jag, då är man illa ute hela tiden. Jag ska inga ha.

De är dyra….även här eller kanske de är dyra här låter mer rätt.

De kostar 70 000 sjuttiotusen ja inte kronor, forinter………ha ha.

Jag ska inga ha. De är dyra, jag gillar inte att gå fast hemma i snöstormen brukade  jag gå med stavar.

Brukar det gör man när man gör nåt mer än en gång och jag gjorde det fem gånger med mina ”power walk” friends. M&A.

Håll med om att det hade sett snyggare ut med M&M. Att man inte kan välja sina vänners namn ha ha.

Nej, jag ska inga ha vi fick en instruktionsskiva med som tack för titten….på ungerska???

Ja, men pratar man engelska,tyska och kontakt med tecken hela tiden så vet väl jag att jag inte kan ungerska hmm Herregud!!!

Så jag ska inga ha !!!

A dä ä präsis så dä ä.

Ciao!

 

Likheten är ju faktiskt slående...............så-å-å jag ska definitivt inga ha.

Av Helena - 5 oktober 2009 15:46

Oftast brukar skrivandet för min del handla om alla de där händelserna, vardagssituationerna och känslorna som ingen annars tycks bry sig ett dugg om.

Och vem är inte mer lämpad än …..

Ja, så jag försöker hela tiden skildra livet inifrån liksom, härifrån och så upptäcker jag att det blir samma, samma, samma.

Ja, men jag har ju ingen stan eller Maxi eller Lindex eller….vänner.

Jag har ju jag och vi och oss och livet här och det tenderar att rulla på, på sitt samma vis hela tiden.

Jag tar min flykt till Tesco eller grannens bakgård (kaffe).

Väldigt bra kaffe för övrigt, men mycket inspiration för något det har jag inte, får jag inte.

Jag har i alla fall fått frusen lax levererad direkt från Sverige idag, ja inte från Sverige idag utan igår och den var kanske norsk men det är lax och den är fryst och kostar inte 350 kr kilot och bregott och rökt lax och fiberhavregryn och min mamma nej, hon är ju redan här men det kunde ha varit så och då plötsligt känner man ju att här händer en jädra massa saker HELA TIDEN!!

Basattnivet.

Ciao!

Glömde jag nämna räkor och kräftstjärtar oxå ...ja ni ser...fullt upp!

Av Helena - 5 oktober 2009 15:10

IDAG var det 9 grader på morgonen.............

brrrrrrrrrrrr!!!

Men så som alltid när solen spricker fram är det nu 22 grader Puh!!!! Vilken tur.

Vi har beställt diverse skönhetsbehandlingar åt mor idag och schemat är lagt till imorgon så nästa måndag skickar jag hem en ny mamma....ha ha ha.

Själv har jag fullt upp ??? Med vad ? Visar jag senare Kyss

Ciao!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards