Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Vi accepterar.

Av Helena - 20 oktober 2009 19:00

Försöker vända trenden.

Se det från den positiva sidan.

William gick med klassen till det årliga tandläkarbesöket !?

- Det gick bra, det tog bara fem minuter.

- Jaha, men då fick du ganska mycket tid. Jag har hört att man står på led och gapar !?

- Ja-a, det tog fem minuter för hela klassen, ett gap och sen var det klart..........

Och visst tusan måste man ju skratta..ha ha...det är ju helt galet!!!

Barnen har börjat med bad varannan vecka......då måste man ha badmössa det är väl okej.

Men nu vill de tvinga av William badshortsen och sätta på honom Speedo-badbrallor, småbarnsbadbyxor som Filip sa. Där går Williams gräns han köper att han måste ha badmössa, badtofflor och att inte få duscha efter badet utan gå på ett led genom EN rinnande dusch utan att stanna till. Det tar för lång tid annars.

Agnes går också på led, men de måste hålla varann på axlarna för annars kanske nån stannar och tar en extra dusch. Och det går inte, det tar för lång tid.

Inte får man duscha efter gympan heller.

Det är det bara de svenska barnen som gör, vilket leder till att ALLA andra får stå på led och vänta.

Det är helt galet, och de fattar inte vad det ska vara bra för ?

Jag skrattar så att jag gråter, skulle vilja gå dit och fota se det med egna ögon helt enkelt.

Vi får väl se vad jag gör åt saken.

Ciao!

 
 
Ingen bild

Syster M

20 oktober 2009 22:16

Tandhygienisten skakar i hela kroppen-- vilken bra undersökning !!!!, här i Svedala hade patienten knappt hunnit sätta sig i stolen på 5 min., Man måste lyfte på hatten för Ungrarna vilka duktiga och effektivat tandvårdare- man kanske skulle komma på studiebesök. kan du fixa det syster??

 
Helena

Helena

20 oktober 2009 22:26

Vi åkte ju hem till tandläkaren med Filip......Fast här sa de,
-Den tandläkaren som kommer till skolan är verkligen en duktig tandläkare !!!!

http://www.familjenb-n.bloggagratis.se

 
angel

angel

21 oktober 2009 12:02

Annan tid så vill jag minnas att det inte var någon speciell panik de var mera manjana......
Men tydligen e det jätte brottom bråttom när det gäller barnen.....jag ser barnen i rad hasandes genom en rinnande vattenfall......kanske man skulle förja göra så själva VA!!!
Inget snack om shampo och balsam här inte vilket spar man skulle göra ;)
Men vilket hår trassel det måste innebära:(
Massa kramar/Angel

http://angeliques.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards