Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Cook along.........

Av Helena - 14 oktober 2009 22:03

Jag såg cook along med Tina här om kvällen..........

Vi har cook along här mest hela tiden.

Jag har varit väldigt orolig över att vi ska ha ett kallt hus. Alltså att värmen helt enkelt inte funkar i huset så att vi ska genomlida varje vinter frysandes. Det har liksom känts som att "varför skulle det fungera när..."

Så vi fick igång gasvärmaren för någon dag sedan.

Vårat problem just nu är verkligen inte att vi fryser. Tvärtom jag sa ju det , vi har cook along under fötterna mest hela dagarna, det är svårt att stå still helt enkelt och väldigt svårt att justera.

Men fryser det gör vi absolut inte och det är ju bra :)

Jag har börjat "cooka" också, så jag gjorde den berömda kallmarinerade kycklingen med klyftpotatis en dag.

Åsså gjorde jag kycklingfileér med grönpepparsås och ris en dag.

Sen tänkte jag att jag slår väl till och gör den grekiska pytten då - ja, fast med kyckling istället för fläskfilé.

Så nu sitter jag och funderar på maten imorgon, undra hur många olika varianter man kan lyckas göra med kyckling ? Barnen frågar vad det blir till middag och då har ju jag lärt mig en del av våra restaurang besök.

Så jag säjer aldrig kyckling och ris mer.

Nej, vi vi äter Inbakad ingefärs piff på risbädd eller Pytt a´la  Anna eller Grönsakshemlighet i ugn.

Aldrig nämner jag ens ordet kyckling.

För alla föräldrar vet vad som händer fjortonde dagen på raken man serverar kyckling......

- ÅH!! N-E-E-J INTE IGEEEEEN !!!!!

Ciao!

 
 
angel

angel

15 oktober 2009 10:29

Härligt att ni inte behöver frysa och framförallt att fossingarna är varma det gör mig glad som mormor sa håll fötterna varma så håller du förkylningen borta :) och jag håller med henne. Sen är det ju bra med mössa och vantar men det är ju helst utomhus det;)

ska sända dig alla mina kycklingrecept så att du har lite att välja på .....men de får väl heta typ höstgryta, hopikok, fågelalá mm så inte barnen riktigt vet;)

Massa Kramar/Angelique

http://angeliques.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards