Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Absolutheltotroligthändelselösthelatiden.....

Av Helena - 5 oktober 2009 15:46

Oftast brukar skrivandet för min del handla om alla de där händelserna, vardagssituationerna och känslorna som ingen annars tycks bry sig ett dugg om.

Och vem är inte mer lämpad än …..

Ja, så jag försöker hela tiden skildra livet inifrån liksom, härifrån och så upptäcker jag att det blir samma, samma, samma.

Ja, men jag har ju ingen stan eller Maxi eller Lindex eller….vänner.

Jag har ju jag och vi och oss och livet här och det tenderar att rulla på, på sitt samma vis hela tiden.

Jag tar min flykt till Tesco eller grannens bakgård (kaffe).

Väldigt bra kaffe för övrigt, men mycket inspiration för något det har jag inte, får jag inte.

Jag har i alla fall fått frusen lax levererad direkt från Sverige idag, ja inte från Sverige idag utan igår och den var kanske norsk men det är lax och den är fryst och kostar inte 350 kr kilot och bregott och rökt lax och fiberhavregryn och min mamma nej, hon är ju redan här men det kunde ha varit så och då plötsligt känner man ju att här händer en jädra massa saker HELA TIDEN!!

Basattnivet.

Ciao!

Glömde jag nämna räkor och kräftstjärtar oxå ...ja ni ser...fullt upp!

 
 
Ingen bild

Tobbes mamma

5 oktober 2009 19:14

Med förvåning läste jag ditt inlägg.Det där om att det inte händer ngt hos er.Puh Ända sen ni landade där i Ungern har ju dagarna varit späckade verkar det som.Du har ju snott runt i hundranitti och ordnat och donat med både hem, skola och vad vet jag? En endaste liten gång har jag hunnit till IKEA medan du har varit dit typ 3 ggr eller nåt.IKEA i Budapest dessutom!! Sedan har du hunnit vara kattuppfödare och Gulaschkokare och Kroatiensemesterfirare + att du har hunnit till Gammelstad och målat taket.Inte en gång utan vad var det 4 varv?
Nä du, Helena nog har du haft fullt upp.Runt dig händer det ju alltid nåt. Och vi, dina vänner vi finns här och väntar med spänning på vad du ska hitta på nästa gång.
Sätt dig nu i kallfarstun och måla lite.Plötsligt blir vi väl bjudna på vernissage, eller hur?

 
gisaja

gisaja

5 oktober 2009 20:11

Händer och händer, du har ju bara att skrolla tillbaka och läsa i bloggen. Superbra dokumentation av livets nära och lite till. Ibland går jag tillbaka och läser vad som hände för ett år sen och otroligt va fort man glömmer. Ha det gott med mamsen och det där nya. kram

http://gisaja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

angel

6 oktober 2009 09:43

Måste hålla med vännerna här ovan!!!
VADÅ händer ingenting.....du är för otrolig....vet du vad runt dig händer det alltid något och vi förljer dig med spänning.....du skriver så spännande och så roligt att man kiknar av skratt......Sköt nu om dig och låt livet hända bara du kommer ihåg att delge oss ALLT ;) hihi

Och som Tobbes mamma (;)) sa - Vi är väl bjudna på vernissage???? om inte annat så ska du Vernissaga med lilla mig strax för nu banna mig har här fixat ett målar7skapar rum....så nu är Jag på G och visst är du det också !

Kramar i massor/A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards