Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Övervakare med damp

Av Helena - 9 december 2009 08:45

Jag måste övervaka allt........för att någonting ska ske i tid så måste jag stå som övervakare för att se till att så sker.

Tex. när William ska byta om till hockeyn då måste jag stå bredvid och tala om vad som ska på för annars hamnar han framför teven, datorn, i sängen etc. och bara inte tänker på att han måste hinna byta om.

Samma gäller på morgnarna frukost, påklädning, tandborstning, väskpackning, matlåda. Tre stycken och alla måste övervakas för att det ska ske.

Oftast slutar det med att jag skriker mig alldeles blå i ansiktet.

- Ja, men du behöver väl inte få damp för det.......brukar William säja.

Eller Filip,

- Kom igen nu W, så slipper mamma få damp igen.

Ja, så nu är det jag som har damp i vår familj, den diagnosen trodde jag att jag var för gammal för.

Även om nu så är fallet så hade man väl inte kommit på att det fanns "damp" när jag var yngre.

Ja jag törs inte säja hur länge sen vi pratar för vi borde inte ens ha varit födda då..........känns det som :)

Nu efter en morgon med ännu ett damputbrott 

Mad Smiley

känns det rätt bra att komma hem allt är tyst och stilla bara fläkten på datorn surrar lite.

Ute spöregnar det , 7 grader.

Man blir helt nedkyld in till märgen och detta blöta råkalla väder påverkar en mycket mer än man tror, man blir trött bara så trött.

Sleepy Smileys

Ciao!

 
 
Ingen bild

chris

10 december 2009 09:06

Är det familjer med tre barn detta uppstår i? Jag har också damp nästan varje morgon (förstår jag efter W och F diagnos ställande på deras mor) Sonens kommentar var i morse stig upp tidigare och gör dig själv klar innan du väcker oss. Då behöver du inte springa omkring och skrika utan då kan du ju följa efter OSS och övervaka. Gulligt, precis så vil jag ha mornarna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards