Alla inlägg den 9 december 2009

Av Helena - 9 december 2009 11:56

I fredags fick barnen uppleva den holländska traditionen.

Sinterklaas och hans svarta pieter kom på besök till skolan . Med sig hade han en säck godis till de snälla barnen.

Sinteklaas ser ut som påven och de svarta hjälpredorna är svarta för att de hjälper till att ta paketen ner genom skorstenarna :)

Bilden är dock inte från skolans arrangemang utan stulen från internet.

På fredag ska svenska, norska och holländska barn bjuda på traditionell svensk och även norsk lucia.

Visste ni att vi är typ ensamma på jordklotet om Lucia.....förutom Finland och Danmark men traditionen kommer från Sverige.....i Norge har de svarta små spöken...?

Det ska bli kul att se hoppas kunna visa en del bilder från den dagen också.

Ciao!

Av Helena - 9 december 2009 08:45

Jag måste övervaka allt........för att någonting ska ske i tid så måste jag stå som övervakare för att se till att så sker.

Tex. när William ska byta om till hockeyn då måste jag stå bredvid och tala om vad som ska på för annars hamnar han framför teven, datorn, i sängen etc. och bara inte tänker på att han måste hinna byta om.

Samma gäller på morgnarna frukost, påklädning, tandborstning, väskpackning, matlåda. Tre stycken och alla måste övervakas för att det ska ske.

Oftast slutar det med att jag skriker mig alldeles blå i ansiktet.

- Ja, men du behöver väl inte få damp för det.......brukar William säja.

Eller Filip,

- Kom igen nu W, så slipper mamma få damp igen.

Ja, så nu är det jag som har damp i vår familj, den diagnosen trodde jag att jag var för gammal för.

Även om nu så är fallet så hade man väl inte kommit på att det fanns "damp" när jag var yngre.

Ja jag törs inte säja hur länge sen vi pratar för vi borde inte ens ha varit födda då..........känns det som :)

Nu efter en morgon med ännu ett damputbrott 

Mad Smiley

känns det rätt bra att komma hem allt är tyst och stilla bara fläkten på datorn surrar lite.

Ute spöregnar det , 7 grader.

Man blir helt nedkyld in till märgen och detta blöta råkalla väder påverkar en mycket mer än man tror, man blir trött bara så trött.

Sleepy Smileys

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards