Alla inlägg den 10 december 2009

Av Helena - 10 december 2009 08:00

Ringer det en klocka ?

Japp, jag pratar om IKEA - sultansängen.

Precis när vi flyttade ner så investerade vi i ny säng. Det var liksom dags.

Jag har alltid sagt att vi köper inte säng förrän barnen slutat kissa i våran.

En period var det precis vad W använde vår säng till. ( Många år sedan )

Han kom vandrandes på natten till oss, från sin och när han krupit ner hos oss i värmen så bara släppte han, litervis !!!!!

Gissa vem som har de resårbottnarna nu :)...?

Precis, det kallas paybacktime. What comes around goes around.

Så när vi flyttade köpte vi ny säng från IKEA enligt konstens alla regler, pålästa utprovade, allergifria....

Det är den skönaste säng jag någonsin sovit i, Fredrik och jag brukar säja det sååååå ofta, lika ofta som jag har kofta ha ha ha !!

- Vilken skön säng vi har !!! Och hur utvilade vi alltid är, och hur få sidor i boken jag alltid hinner läsa innan sängen tar mig...

När man pratar runt här en del så visar det sig att vi inte är ensamma om detta.

Flytten fick många att göra samma sak, slå till alltså.

De flesta köpte IKEA och alla vittnar om samma,

- Det är den skönaste sängen.................

Så lite gratisreklam är inte fel, helt rätt.

Köp en åt er själva i julklapp och det blir ingen dålig julklapp det.

Ciao!

Av Helena - 10 december 2009 00:34

Jag gillar ju att irritera mig.

Nu var det ett tag sen...?

Jag har gjort vissa efterforskningar visste ni att "Polis" heter typ samma i nästan hela europa.....Utom i Ungern förstååååååssssss!!!!

Här heter det RENDÖRSÉGET det tog ett tag för en trög hjärna att fatta att detta var polisen.

Här ringer man dessutom 221 och inte 112.......  ha ha

Neeeej!! Jag skojade bara, men det HADE kunnat vara så mycket väl.


Andorra = Polizia

Belgien = Politie Police

Bulgarien = Politsiya

Danmark = Politi

Estland = Politsei

Finland = Poliisi

Frankrike = Police

Italien = Polizia

Kroatien = Policija

Lettland = Policija

Lichtenstein = Polizei

Litauen =  Policijos

Luxemburg = Police

Nederländerna = Politie

Norge = Police

Polen = Policja

Rumänien = Politia

Ryssland = Polisiya

Slovenien = Policija

Slovakien = Police

Spanien = Policia

Tyskland = Polizei

Ukraina = Politsiya

Ungern = Rendörséget

Island, Grekland, Ungern är utomjordingarna i sammanhanget.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards