Alla inlägg den 2 december 2009

Av Helena - 2 december 2009 21:41

Har ni någon gång varit med om att ett pussel som man egentligen inte ägnat en enda klar tanke, plötsligt ramlar på plats.

När man ser nåt eller känner lukten av nåt så kommer man på varför eller kan det vara så att det var det här som gjorde att jag hörde eller såg.

Det låter luddigt ?

Men nu ska jag berätta en mycket läskig historia.

Så ni som inte tror er klara det slutar läsa nu !

Ni andra sätter er till rätta och håller någon i handen.


I natt vid 2 - 3 tiden vaknade jag till eller rättare sagt jag hade inte hunnit somnat, för jag är ensam med barnen några dagar och när de somnat sätter jag igång och jobbar, pysslar,läser och  kollar på teve osv. lite i lugn och ro.


Vår uteplats är precis utanför sovrumsfönstret, för er som minns så är sovrummet sex-kantigt med fönster hela vägen runt.

Vi har jalusier att dra ned för ALLA fönster i hela huset utom de gigantiska fönstren i stora rummet.

Inte persienner - utan jalusier, ogenomträngliga väggar.

De stänger ute värmen på somrarna.

Alla har de och alla har de jämt nere utom vi skandinaver som vill släppa in ljuset. Vi har också tänt på våra gårdar dygnet runt för att det är så svart ute man ser var det bor "utlänningar", det är bara de som har tänt.


Jag är som i sömnen när det låter som att en stol skrapar i marken utanför fönstret. Vi har bord och stolar ute än....plaststolar två stycken.

Jag tänker,

-Nu är en av vildkatterna här....eller blåser det kanske så stolen flyttades.

Inget mer, jag funderar inte så mycket mer, jag håller på att somna. Och ....och...tycker att jag hör musik som efter en mycket kort stund

t-y-s-t-n-a-r. Jag tänker,

- Är någon av grabbarna vaken, och så lyssnar jag...

Ne-ej det är tyst.

Inget mer, jag tänker inte mer, bara hur kunde jag tro att jag hörde musik ??

Jag bryr mig inte, är inte rädd, funderar inte, somnar.

På vår uteplats har vi en cd-spelare på väggen.

Jag har passerat genom den dörren minst sex gånger idag...jag har inte tänkt, inte funderat så mycket.

Har bakat fiberbröd och gjort musli ikväll och sprang över till min kära granne med lite gott.

När jag kommer ut på uteplatsen letar jag ena skon och det är då jag ser att en av stolarna, vilstolarna är flyttad och står precis under cd-spelaren........inte har väl den stått där ? Tänker jag.....och det är det här jag menar, pusslet ramlar plötsligt på plats....skrapljudet, musiken.....Fast jag har inte tänkt, inte funderat nåt alls faktiskt.

Inte kan väl någon ha suttit alldeles utanför min säng i vår stol och satt på radion men upptäckt att det är alldeles för hög volym och snabbt stängt av......?

Jag går till grannen och berättar min historia.

Hon ber mig genast ta in ett baseball-trä från garaget, åsså smack bara rätt i huvet på den/han/hon...om det är...direkt bara.

- Men så kan man väl inte göra ? Det skulle jag aldrig tordas. Jag ringer polisen.

- Ja-ha på SVENSKA då ???

-Ne-ej, men jag säjer väl bara adressen och S.O.S...jag har ju gjort det förr liksom. Ja, och så ringer jag en vän och frågar publiken och och...

- Så ringer du mig, jag kommer med baseball-trä , säjer hon.

Jag har tre baseball trän i garaget men nu, då hos henne så är jag för rädd att hämta dem. (hennes man flyger också nu).

Jag bara struntar i det vill inte tänka eller fundera mer.


Ne-e-j, jag har bestämt mig för att det var hjärnspöken. Eller Lena varför inte en hallucination......:)

Men planen är att krypa upp i soffan och sitta och lyssna ett tag.

Kanske vika lite tvätt, stryka och lyssna.

Kanske finns det en anledning till alla murar och låsta grindar och fördragna fönster  trots allt.

Jag fyller sängen med barn först. Det brukar funka !

Ciao!




Av Helena - 2 december 2009 09:24

Åsså en liten julhälsning - Från ALLA oss till ALLA er. Ciao!

Send your own ElfYourself eCards
Av Helena - 2 december 2009 09:00

Visst sa jag väl det.

Jag stickar Åremössor HELA TIDEN!!

Inte konstigt att man inte har tid med annat.

Vi skapar en ny trend här.

" Svenskmössan, på var mans huvud ", ha ha ha

I alla fall så kommer mönstret här eftersom jag blir tillfrågad !!!

Ni som har svårt att välja färg så kan jag varmt rekommendera den bruna den är skitsnygg, den gråa och den svarta :)

 

ÅREMÖSSAN

  • Lägg upp 38 maskor på sticka 10
  • Sticka därefter en avig och en rät maska (resårstickning)
  • När tre meter av garnet återstår maskar du av och syr ihop mössan.uppläggningskant mot avmaskningskant.Sno sedan ihop toppen .
  • Maskantalet utgör alltså längden på mössan

Ciao!

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards