Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Musli

Av Helena - 5 augusti 2009 22:06

Jag har gjort musli..MUMS!!

Tack, mina storasystrar för receptet :)

Har inte provat till frukost än men kunde inte hålla mig.

Så som "snacks" går det också bra.

Och hur lätt var det för mig att få tag i ingredienserna då.

Tja, på en skala rätt svårt men jag tog napraforgómag, hámozott mandula, haferkleie, lenmag och tökmag och hoodiidodido skudiskudisku voila....musli is done.

Och här kommer självaste receptet.

MUSLI

5 dl fiberhavregryn

2 dl solroskärnor

1 dl pumpakärnor

1 dl havrekli

1 dl linfrö

1 dl grovhackad mandel

1 dl honung

4 msk rapsolja

2 dl vatten

2 dl torkad frukt

Blanda alla torra ingredienser utom frukten i en ugnsform.

Koka vatten, honung, olja och häll över och blanda väl krama för att göra klumpar. Rosta i ugnen 175 grader i 25-30 min.

Låt svalna och blanda sedan i frukten.  MUMSIG!!

Ciao!

 
 
Ingen bild

Chris

6 augusti 2009 02:00

Vilken duktig husmor du är!! Själv har jag varit på tjejfest med 12 brudar (ja,ja kvinnor då)till förutom jag hos en gemensam vän till oss. Polisen kom inte! Men det är lite svårt att stava rätt efter denna trevliga tillställning. Övrig familj är i Sikfors. Gonatt.

 
Ingen bild

angel

6 augusti 2009 07:42

Guuu sååå god muslin lät:)
jag ska absolut göra den när jag kommer hem!
Vilken hemmafru bruden börjar bli;)
Massa kramar/A

 
Ingen bild

maggan

7 augusti 2009 01:45

Visst är den god-härligt med storasystrar som kan rec - tar inte åt mej hela äran- storasyster Elisabeth var först med rec på den godaste musli jag ätit mums filfibabba.- god natt

 
Ingen bild

Lena

7 augusti 2009 22:26

Men hallååå....vart är du??...Nu saknar jag ditt bloggande *fniss*...

 
Ingen bild

angel

7 augusti 2009 22:45

Ja var är du dåååååååå
Medelande från Storstan JAG KLARADE TENTAN JIPPPIIIIIIIIII
:)
Massa kramar /A

 
Ingen bild

helena

8 augusti 2009 00:37

schhhhhh!!!!!
Jag äter min musli i godan ro. Prova själva;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards