Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Helena - 24 augusti 2009 20:26

Jag sitter i godan ro vid vår uteplats och får se hur en katt hoppar in genom garagefönstret !!?

Det är ju så här med katter i detta land att de allra flesta är vilda, de är många och tänker man sig inte för så kissar de på alla dynor, filtar, kläder och skor. Så det är ett "litet" problem.

Vi försöker skrämma dem från gården så att de förhoppningsvis lär sig att det här inte är ett trevligt ställe att vara på.

Så när katten hoppade in i garaget sprang jag och hämtade nyckeln, javisst hur dumt som helst att låsa men lämna fönstret öppet :)

Jag låste upp och tänkte "Schas Katta", när jag plötsligt hör en massa pipande från en av ALLA kartonger vi har där ute.

En hel familj har hon fött åt oss i kartongen med sovsäckar !!!

Fyra kattungar, själv gömde hon sig under en hylla och morrade och jamade oroligt åt oss.

- Rör inte mina barn !!!!

Så vi har ett problem, vad gör vi nu ?

Vi kan inte behålla någon av dem. Och ingen får döda dem.

Vi tänker att om de får bo i garaget i lådan - jag har bäddat med en filt och tagit bort sovsäckarna, så kanske kattmamman tar med sig barnen när de blivit stora nog ??!!

National Geographic, först spindlar och nu katter.

Jag har ingen lust att tänka framåt :)

Ciao!

Av Helena - 24 augusti 2009 10:44

I helgen tog vi bilen på en liten semester, till Kroatien.

Vi har ca. 2,5 timmar till Zagreb och därifrån är det bara att välja ytterligare tre timmar till någon av öarna högst upp i sk. Istrien.

Vi startade med att åka till närmaste ön Krk.

Men det var helt sjukt överbefolkat med människor från Österrike, Tyskland, Italien, Frankrike och Ungern...efter det besöket har Agnes lärt sig en ny mening på engelska.Hon gick omkring och sa,

- To many people....jag frågade varför hon säjer så ?

- Pappa säjer ju det hela tiden...:)

Vi kan väl säja så här, både Fredrik och jag är lite av tidslösare.

Vi tror fullt och fast att allt löser sig på nåt sätt.

Så vi åker i bil från Ungern på vinst och förlust och har ingenstans att bo, inget direkt planerat inte ens vart vi skulle. Det var lite tungt första dagen om man säjer så.

Ungrarna firade nationaldag och var låång lediga och vi kom mitt i högsäsongen. MEN det löste sig vi fick ett rum att sova i och kunde åka vidare nästa dag till ön PAG, underbart vackert vi badade och solade och när vi var klara med det så började jakten på någonstans att bo OCH det löste sig också vi hittade en liten lägenhet att bo i i två nätter.

Underbart väder hela helgen 35-37 grader på dagarna och 30 grader på kvällarna. Vi lyckades också hitta en egen liten strand - plaza med kristallklart snorklingsvatten, klippor och SOL :)

Så min vana trogen har jag nu en samling kroatien stenar att stoppa mina värmeljus i :)

Vi hade en liten diskussion om hem.

Barnen säjer ofta vi åker hem, eller Ska vi åka hem nu ?

Jag undrar vad som är hem, och frågar William.

-När du säjer hem vad menar du då ? han funderar en stund och svarar till min förvåning.

- Ja, hem 1 är hemma i huset i Ungern, hem 2 är här....i.....Pag.  ???

- Ja, men hemma då...i Luleå....det är väl hem ?

- Nej, vi bor ju inte där nå´mer.

Så lätt flyttar man själ och hjärta på ett barn !!!!!

För min del är hem ALLTID hem till Sverige och Luleå det tar alltid emot att säja vi åker hem och mena hem till Pápa.

Åter till Kroatien som bjöd på en underbar utlandsresa åt oss och för barnen en helg utflykt, en förlängd arm, kul och varmt men inte kändes det som en solsemester. Vi åkte ju bil !!!!!

Möjligheterna här verkar oändliga vi längtar till vintern och all skidåkning också. Vi har ett koncept för alla som vill komma och besöka oss på sommaren naturligtvis åker vi några timmar till kroatien för sol och bad.

Nu när vi provat krångla borde det gå lättare nästa gång.

Ciao!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards