Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Helena - 17 augusti 2009 11:17

Hela helgen har det varit vinprovning av det vita vinet, inne i stan.

Och vi har naturligtvis varit dit en sväng både fredag och lördag. Första glaset provar man resten, dricker man...;)

I lördag spelade tjejerna i ungdomslandslaget EM match i Handboll mot Danmark här i stan....då gick vi man ur huse alla svenskar med flaggor och t-shirts och Hejade fram tjejerna till vinst.

De blev l-i-t-e överrumplade över den STORA klacken på läktaren.

När vi kom hem kl.22.00 kom vår "landlord" med fru med en hel kasse vin  àtt prova´, så vi blev sittande till 3.30 på söndagmorgon, vi hade jättekul trots bigga, bigga språkförbistringar.

Vi bestämde att på söndag skulle de komma och koka gulasch på gården, de har en anordning för en gryta att hänga över öppen eld.

Så på söndag eftermiddag åkte jag och Rita (frun) och handlade ingredienser, grönsakerna tog vi från trädgården hennes.

Åsså satte koket igång.....sex kilo kött....vi drack "palinka" skålade Egeschegere, och rörde om i grytan och så runt tio kunde vi få avnjuta den underbara grytan.....då var vi svenskar utsvultna och åt och åt..hur gott som helst!!! Så nu när jag har lärt mig kan jag ju göra själv :)

Nej, jag tror man måste öva många gånger men vilken upplevelse och vilken härlig kväll det var.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards