Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Kroatien, Croatia, Hrvatska !!!!!!

Av Helena - 24 augusti 2009 10:44

I helgen tog vi bilen på en liten semester, till Kroatien.

Vi har ca. 2,5 timmar till Zagreb och därifrån är det bara att välja ytterligare tre timmar till någon av öarna högst upp i sk. Istrien.

Vi startade med att åka till närmaste ön Krk.

Men det var helt sjukt överbefolkat med människor från Österrike, Tyskland, Italien, Frankrike och Ungern...efter det besöket har Agnes lärt sig en ny mening på engelska.Hon gick omkring och sa,

- To many people....jag frågade varför hon säjer så ?

- Pappa säjer ju det hela tiden...:)

Vi kan väl säja så här, både Fredrik och jag är lite av tidslösare.

Vi tror fullt och fast att allt löser sig på nåt sätt.

Så vi åker i bil från Ungern på vinst och förlust och har ingenstans att bo, inget direkt planerat inte ens vart vi skulle. Det var lite tungt första dagen om man säjer så.

Ungrarna firade nationaldag och var låång lediga och vi kom mitt i högsäsongen. MEN det löste sig vi fick ett rum att sova i och kunde åka vidare nästa dag till ön PAG, underbart vackert vi badade och solade och när vi var klara med det så började jakten på någonstans att bo OCH det löste sig också vi hittade en liten lägenhet att bo i i två nätter.

Underbart väder hela helgen 35-37 grader på dagarna och 30 grader på kvällarna. Vi lyckades också hitta en egen liten strand - plaza med kristallklart snorklingsvatten, klippor och SOL :)

Så min vana trogen har jag nu en samling kroatien stenar att stoppa mina värmeljus i :)

Vi hade en liten diskussion om hem.

Barnen säjer ofta vi åker hem, eller Ska vi åka hem nu ?

Jag undrar vad som är hem, och frågar William.

-När du säjer hem vad menar du då ? han funderar en stund och svarar till min förvåning.

- Ja, hem 1 är hemma i huset i Ungern, hem 2 är här....i.....Pag.  ???

- Ja, men hemma då...i Luleå....det är väl hem ?

- Nej, vi bor ju inte där nå´mer.

Så lätt flyttar man själ och hjärta på ett barn !!!!!

För min del är hem ALLTID hem till Sverige och Luleå det tar alltid emot att säja vi åker hem och mena hem till Pápa.

Åter till Kroatien som bjöd på en underbar utlandsresa åt oss och för barnen en helg utflykt, en förlängd arm, kul och varmt men inte kändes det som en solsemester. Vi åkte ju bil !!!!!

Möjligheterna här verkar oändliga vi längtar till vintern och all skidåkning också. Vi har ett koncept för alla som vill komma och besöka oss på sommaren naturligtvis åker vi några timmar till kroatien för sol och bad.

Nu när vi provat krångla borde det gå lättare nästa gång.

Ciao!


 
 
Ingen bild

Lena

24 augusti 2009 14:08

Jag tycker ni börjar bli Avskyvärt Bruna...usch och blääää hahaha

Kram

 
Ingen bild

brthed

24 augusti 2009 15:53

Oj va man blir avundsjuk Ser superhärligt ut
Kram :)

 
Ingen bild

Tobbes mamma

24 augusti 2009 16:32

Ja som jag har undrat var ni har varit.Åsså visar det sig att ni varit en liten sväng på solsemester.Avundsjuk? Ja, mycket.
Själv hade jag täckisar i torsdags på fotbollsmatch.
Det är som eljest här! eller där hos er?
Kram

 
gisaja

gisaja

24 augusti 2009 17:47

Åååååh, så härliga bilder kunde riktigt känna saltsmaken i munnen och hettan i solen. Hade själv dunvästen/täckbyxor på i helgen när vi for ut till Klubbviken och åt middag. Dom kalla höstvindarna har börjat visa sig. Barnen badar inte så mycket längre. Så vi får njuta med er istället. kram

http://gisaja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

angel

25 augusti 2009 00:45

Ser ju att mitt inlägg blev ju inte sänt.....teknikens under!!!
Vilka härliga bilder ååååså härligt.....Det är ni värda att få njuta av nu när allt ska krongla på....men livet är ju fantastiskt eller hur och tänk vad nära ni har till underbar natur upplevelse kramar i massor//A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards