Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Kattmamma - Det är jag !!

Av Helena - 26 augusti 2009 14:30

Ja, så har tillvaron förändrats radikalt.

Jag har blivit kattmamma och får god hjälp av mammakatt.

Nu är den första måltiden serverad och hon lämnar inte längre barnen åt sitt öde. Igår var jag riktigt orolig för att vi ställt till det.

Att hon aldrig mer skulle återvända till sina små, nu ger hon oss knappast en chans att ta i dem eller se dem.

Hon är ingen glad mamma om man säjer så.

( Vem som nu är det egentligen? )

Så jag skulle bli glad om jag fick några kattips eftersom min erfarenhet är väldigt liten :)

Tre av fyra ungar är redan tingade......och jag förstår väl att jag startat ett projekt nu som blir svårt att ta sig ur.

Men hur skulle nån annan göra ?

Ciao!

 
 
Vivi

Vivi

26 augusti 2009 15:02

*trillar in*
Hej hej jag trillade in här, oj det är ett litet projekt du fått på halsen. Vad bra att du redan har tre av fyra tingade!
Jag hade gjort som du, hjälpt till och tagit hand om! ...Har ni kollat om katten hör hemma ngn stanns, kanske är det ngn som saknar mammakatt?
Jag har själv katt...ngt speciellt tips du behöver ? Tyvärr är ju det förenat med lite kostnader att ta hand om katter, kattungarna behöver ju avmaskas och vaccineras. När de är ett par veckor kan man börja låta dem få lite kattfoder, lära dem gå på låda osv.
Oj vad långt detta blev...
MVH


http://www.missvivis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

26 augusti 2009 15:10

Tyvärr är det så i Ungern att katterna oftast-alltid är sk.streetcats
Och jag har verkligen inte tagit reda på hur veterinärer hanterar dessa..!!! Jag hade hoppats på att mammakatt löser problemet genom att flytta så småningom...men nu har vi väl en hel familj på halsen ett tag. Mammakatt blir det nog svårt att inge förtroende åt hon är verkligen vild och katt kan vi inte ha pga. allergi. Jag har stort hopp till tiden det löser sig nog ???? :}

 
Ingen bild

Bror L

27 augusti 2009 08:38

Ungerska katter, och du pratar svenska med dem, undra på att hon är förbannad. Hon fattar ju ingenting:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards