Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Det finns gränser

Av Helena - 18 augusti 2009 15:07

Man flyttar in till en viss gräns sen avtar det.

Så fort det fungerar att leva och man kan finna tid och plats för avkoppling också, då avtar flyttandet.

När man inte längre snubblar på saker och det finns plats att sitta då vill man inte mer.

Alla dessa undanstoppade kartonger orkar man bara inte öppna och kolla i, man har ju så man klarar sig. Jag tex.har två par skor framme som jag varvar med fungerar utmärkt men det är snart inte mkt kvar av dem :)


Vardagsstöket kommer ikapp och man inser att man även här måste dammsuga och städa emellanåt, då slutar man flytta in.

Vi har det bra som vi har det, vi tar det sen.

Ja, men jag sätter den här så länge (och flyttar den sen ?) , men man flyttar inte på nånting sen, det blir som det blir.


Vi bor i ett underbart hus - på ytan, jag har säkert tjatat om detta förr MEN det blev ganska komiskt här när vi tillsammans med landlorden jobbade i köket...plötsligt när jag står där och sköljer potatis så lossnar väl HELA kranen från väggen, Vilken cirkus!!

Sen stockar det i diskhon och hela Niagarafallet rinner ut genom sopskåpet, en kran i badrummet slutar aldrig rinna och poolen "turns green" AGAIN....

Så om inte annat så VET de nu hur vi har det. Som att det skulle vara SURPRISE, de har ju bott här och konstigt nog är det alltid den som sålt kranen eller dushen eller rörmockaren eller klorförsäljarens fel ALLTIHOP!!

De är lurade helt enkelt (och vi oxå lite).

Ciao!

 
 
Ingen bild

chris

20 augusti 2009 08:55

vi har inte heller flyttat in färdigt än. saker jag uppmärksammade i gårdagens städning (damsugning) skåplucka till ett av barnes skåp ligger fortfarande 2,5 år sensre vid öppenspisen. Likaså hjulen på hyllan på övervåningen som ska monteras på ett annat skåp. Ett tredje skåp som ska upp i syrummet står i kläkammaren...osv. För att inte tala om maskeringstejpen som sitter kvar 1,5 år senare för att ett varv saknas på sista listen. Den kommer väl att sitta för evigt! Ja, vi blir heller aldrig färdiga med inflyttning så misströsta inte efter 1,5 månad. Kram

 
angel

angel

20 augusti 2009 13:25

Det är exakt såå för oss allra flesta..jag menar vi har lister som borde sättas på plats där de ska men näääää de kommer vi typ att göra den dag vi säljer huset TYP!!! Lådor jamenvisst sådana finns. Vi hittade en i går där Peter gjorde fiske saker fynd:)
Men Vet du VA!!!! Jag har fått upp tapeten i Lojses rum och ska nu sätta lister(hihi tro det eller ej) sen montera IKEA hylla...bilder kommer sen.

Alltså ni testas ju till fullo vad gäller tålamod och min åsikt är att ni gör det bra hur va de nu det hette på Thailändska????
Massa kramar/A

http://a

 
Ingen bild

Helena

24 augusti 2009 10:07

Mai ben rai................

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards