Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Man får improvisera en del

Av Helena - 1 augusti 2009 18:24

Ungarna ropar desperat efter bregott.

Husmor som man är får man trolla med knäna, jag gjorde mitt eget bregott.

Ja, inte på grädde utan på deras smör med olja vatten och salt till och det blev riktigt bra faktiskt bättre än förväntat.

Vi steker allt i olja....nu är de ju så att min matlagning verkligen stinker men det lilla som gjorts har stekts i olja det finns liksom inte nåt alternativ.

Imorgon eller nån annan dag ska jag försöka göra musli....flingorna här är sockersprängda det finns inget alternativ och familjen Olsson-wallsten som för övrigt åkt hem idag tog med sig Weetabix åt oss men jag ser med förskräckelse hur snabbt de går åt...och mitt kaffe gevalia kaffet det har redan gått tre av åtta möjliga.

Jag som trodde att jag köpte aningens för mycket....men vi försöker verkligen anpassa oss det är bara det att det tar sån tid.

Idag har vi varit på american barbecue (lunch) hela familjen och det var trevligt förståss så nu är jag bjuden på lunch med barnen nästa vecka !!!!

Det känns lite mycket för snart är det väl min tur ???!!! =)

Nej, jag gnäller inte det är bara det att allt är plötsligt så lovely och excellent men inte riktigt i min värld.....än.

Ciao!


 
 
angel

angel

2 augusti 2009 02:56

Jag hann ju inte smaka ditt smör men vet att det brukar smaka bra ..har gjort det själv och det är mycket bra!
Tänkte på det med Weetabixen varför handlade vi inte med oss flera????eller typ hade med oss kaffe också....men jag fick ju med det du beställde iaf tur det.......

du kommer ju snart och F skulle ju till SWE så han får handal hem sånt han också.....eller ???

Tack igen för en underbar tid hos er med en massa tokigheter och missöden.....vi har haft det JÄTTE bra och längtar till baka redan(har inte ännu kommit hem). Ses snart igen....det är inte så långt ifrån trots allt kram, kram och kram/A

http://angel72.wordpress.com

 
Ingen bild

maggan

3 augusti 2009 17:10

Hej titta på din mail har skickat ett jättegott rec på musli

kram Maggan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards