Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Gamla kollegieblock

Av Helena - 1 mars 2010 22:21

Vi har en förmåga att spara gamla kollegieblock,

 ja mest för att de inte tagit slut....men vi river aldrig ut de redan skrivna sidorna.

Så rätt vad det är hittar man nåt gammalt antecknat från nåt möte eller  annat kom ihåg man en gång behövt men inte behöver mer.

Idag gjorde jag ett fynd.

För nästan ett år sedan ( inte riktigt ) åkte jag och "The bruds" tillsammans med "the girls & the boys" på en skidhelg till Nalovardo mot STORUMAN för de som undrar, alltså INTE mot arjeplog om nu någon trodde det.

Det var det bara vi som trodde DÅ men inte nu............

I detta kollegieblock fanns nämligen en grovplanering för helgens mat ???

Jag undrar:

Vad gick fel ?

Det står bla. Fredag /mackjärn, Middag: Helena ???

Men när vi handlade så handlade vi ju fem måltider för fredag ???

Lördag:

Frukost mackor och choklad

Vi handlade 7 polarkakor/pers. 3 liter o´boy/person och pålägg!!! 17 skivor skinka, tre ostar ++++(+=ägg, kaviar, korv etc. etc.)

Lunch /Hamburgare

Vi handlade 7 hamburgare / person + några varma mackor om någon skulle bli hungrig sen eller hellre ville ha varm macka.....

Middag: Angelique

Vi åt visserligen Angeliques goda mat med stor aptit men inte 7 chipspåsar, popcorn, ostbågar, ostbricka etc.

Söndag samma sak lika välordnat.......vi räknade bara inte med att av de sju hamburgarna från föregående dag återstod 6 + 7 av dagens......samma med polarkakorna ???

Hur sura blev vi inte när barnen bara orkade en av tretton möjliga polarkakor sista morgonen. För att inte tala om 5 liter o´boy vi hade hoppats att var och en av de skulle ha stjälpt i sig.

Jag har till och med skrivit : två termosar ??? Hur tänkte vi då..?.det vet väl alla att i två termosar får man inte ner några fem liter....

Ne-ej, jag kan bara konstatera att nåt gick fel ,väldigt fel och bilarna var lika fullastade när vi åkte hem som när vi åkte dit !!!

Detta har nu blivit en historia jag aldrig kommer kunna sluta berätta...till detta ska också tilläggas att efter helgen kunde tretton personer i två veckor äta sig mätta på allt vi släpat med oss.

Därför är det så extra roligt att aldrig riva ut de små Kom ihågen även om man aldrig haft någon nytta av dem.....man får ju skratta ihjäl sig åt dem ibland.

Ciao! (kan hända är detta start bilden, men hemfärden var det INGEN skillnad på)

  



 
 
angel

angel

2 mars 2010 07:26

hi hi joo vännen denna resa har ätsat sig fast i minnet....det var et äventyr på flera plan:)
Men du många vägar går ju till Arjeplog........:)
Ha det bäst vännen och ja jag ser fram emot nästa skid resa hihi men kanske lite mindre mat...kanske :)

http://angeliques.se

 
Ingen bild

Tobbes mamma

2 mars 2010 13:01

Vilken kul resa det var!
Men jag tror inte att vi lärde oss nåt. Nästa gång tar vi säkert med oss än mer eftersom barnen då blivit så mkt större.
Då tror jag nog att vi måste lägga in ett mellis oxå. Eller ett nattmål.Det vore ju förarligt om man vaknade mitt i natten och blev sugen på nåt.Typ en tre-fyra hamburgare med bröd.Och tänk om det inte då finns ngn smältost kvar.
Kram

 
Ingen bild

Tobbes mamma

2 mars 2010 13:02

Jag menar Cheddarost.Du vet sån där som Angeliques familj inte tycker om men som hon packar ner i alla fall.
Hi Hi

 
Helena

Helena

2 mars 2010 13:10

Och falukorv...ifall nån blir sugen på att grilla....Ha Ha

http://www.familjenb-n.bloggplatsen.se

 
angel

angel

2 mars 2010 16:27

Kanske en eller flera kexchoklad kanske vore gott att ta med hihihi ;) Varmkorv med bröd också kanske ....

http://angeliques.se

 
Ingen bild

lelu

5 mars 2010 10:03

Jag var inte med på denna kulinariska utfärd men jag känner er så pass att jag kan föreställa mig precis hur det varit, och är för Annica när hon nu packat sig och svänggäng till kåbdalis..Skall försöka komma åt att fota bagaget...
Kram /Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards