Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Helena - 13 mars 2010 18:17

Efter regn kommer sol.

Visst var det så det gamla ordspråket löd och inget är väl säkrare.

Jag skulle då vilja nyansera och säja efter sol kommer snö och efter snö kommer sol inget är väl säkrare ?

Efter en underbar skiddag igår, fick vi lite sämre väder idag men ni vet ju hur man gör.....trotsar alla gränser vi har kommit för att åka skidor, så skall åka skidor varda...................Så vi har trotsat vädret och spenderat 6 tim i backen idag oxå :)

Det är ju annorlunda och extra kul att vara i Österrike att åka skidor, även om detta är ett "litet" backsystem,familjealternativ så tar det två cabinliftar och två sittliftar att nå toppen och det är det som jag tycker är så annorlunda mot de backar vi har åkt i Sverige. Vi har ju aldrig varit till Åre eller så men när man sitter så länge i lift så vill man åka lite, och då åker man i det liftsystem som ligger närmast där man är......för att åka från toppen och hela vägen ner, det vill man inte med tanke på hur lång tid man sen får stanna i liften för att komma upp.

Man vill ju ha lite åktid för pengarna.....samma gäller mittpådanfikat som vi är van att packa i ryggsäck....men här finns ingen plats att äta på??

Vi hittade en provisorisk vägg med bänk att inmundiga choklad och mackor det hör ju till och blir betydligt billigare än att äta i backen, för det finns många möjligheter att äta i backen men kostar "arslet" som jag brukar säja åt barnen:)

 Sista åket åker man hela vägen ner vilket visar sig vara både dumt och oöverlagt benen är så slut och transportsträckan och backarna så långa att,Om  det är  någon gång under dagen man behöver muskelkraft så är det just sista åket. Så jag vurpade rejält igår, sista åket, fattade aldrig vad som hände men vet att jag hela tiden på väg ner kände att benen inte orkade trycka och jag brydde mig inte :)

Nåja, inga ben brutna men öm och sträckt idag.......jag håller mig till Agnes hon och jag har samma tempo.

ÅHH!!! Vilken semester vi har, fast vi kör totalt slut på oss på dagarna så känns det ändå som semester. Filip sa det,

- Tänk mamma, i Ungern har de gröna gräsmattor och vi får åka skidor !!!

Ja-a, vi vill ha snö vi är födda med snö och det behovet är så-å djupt rotat det fattar man inte förrän man blir utan !!!

Vi kommer att försöka uppleva Österrikes "backar" under nästa år ännu mer. Just nu provar vi oss fram bara men det är bra, hímla bra.

Ciao!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards