Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Helena - 1 juni 2009 06:20

Med risk för att det kanske går lite för långt men vi rår verkligen inte för det och det känns i allafall som att det måste berättas.

På vår färd till "Stilla havet" så passerade vi Aberdeen och en annan liten stad Hoquiam. Innan vi kom till Aberdeen fanns en stor reklamskylt om en unik Star Wars butik inne i staden så på hemvägen beslöt vi i allafall att vi stannar till och kollar vad det är och mycket riktigt star wars kanske mer som ett museum...MEN..även också Kurt Cobains memorial..inte på något sätt hans grav han är kremerad och spridd i en sjö men Aberdeen och Hoquiam är hans hemstad och det var i Seattle han tog sitt liv...är det en paradox att sådana saker ramlar över oss hela tiden. Först Jimi Hendrix och sen Kurt Cobain -

Ciao!

Av Helena - 1 juni 2009 02:17

Allt i Amerika är liksom större….Ja, BIG typ, fast man fattar det aldrig förrän det är för sent.Jag och ungarna var och shoppade och skulle köpa en dricka. –What size? Medium låter väl bra vi var ganska törstiga och small brukar ju vara en klunk…Ja ha då serveras vi en liter läsk var..medium och den var större än vår XL dricka någonsin kommer att bli. Man köper kaffe i drive-in också om man vill. Över allt finns snabbkaffe ställen som heter Starbucks- de serverar kaffe i liters muggar med plastlock på. Hur äckligt som helst  1 liter kaffe från mugg och det är beskt och svagt…Jag längtar efter kaffet hemma vid mitt köksbord. Serverat i porslinsmugg.Men igår upptäckte jag iskaffet  ”Frappacino”- tills någon upplyste mig om att en sån kaffe innehåller lika många kalorier som en Big Mac…man kan aldrig få vara riktigt lycklig.

Vi var till Pacific Beach igår l-å-å-ång bilfärd för att landa på iskall, blåsig beach med frystemp på vattnet. Jag stannade i bilen.

På kvällen var vi till en av Fredriks lärare och badade i hans grannes pool åt panpizza och hade det riktigt bra. Idag styrde vi kosan till en gigantisk Fleemarket- Loppis och där såldes allt och inget grabbarna investerade i lite baseballprylar själv hittade jag inget det var för varmt för mig. Annars känns helgen, dagen se-e-eg som sirap.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards