Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Big

Av Helena - 1 juni 2009 02:17

Allt i Amerika är liksom större….Ja, BIG typ, fast man fattar det aldrig förrän det är för sent.Jag och ungarna var och shoppade och skulle köpa en dricka. –What size? Medium låter väl bra vi var ganska törstiga och small brukar ju vara en klunk…Ja ha då serveras vi en liter läsk var..medium och den var större än vår XL dricka någonsin kommer att bli. Man köper kaffe i drive-in också om man vill. Över allt finns snabbkaffe ställen som heter Starbucks- de serverar kaffe i liters muggar med plastlock på. Hur äckligt som helst  1 liter kaffe från mugg och det är beskt och svagt…Jag längtar efter kaffet hemma vid mitt köksbord. Serverat i porslinsmugg.Men igår upptäckte jag iskaffet  ”Frappacino”- tills någon upplyste mig om att en sån kaffe innehåller lika många kalorier som en Big Mac…man kan aldrig få vara riktigt lycklig.

Vi var till Pacific Beach igår l-å-å-ång bilfärd för att landa på iskall, blåsig beach med frystemp på vattnet. Jag stannade i bilen.

På kvällen var vi till en av Fredriks lärare och badade i hans grannes pool åt panpizza och hade det riktigt bra. Idag styrde vi kosan till en gigantisk Fleemarket- Loppis och där såldes allt och inget grabbarna investerade i lite baseballprylar själv hittade jag inget det var för varmt för mig. Annars känns helgen, dagen se-e-eg som sirap.

Ciao!

 
 
Ingen bild

Chris

2 juni 2009 11:25

Yes it is big over there. Till och med blåbären i skogen är typ 3 ggr så stora som våra svenska. Kram, vi kan inte bärga oss tills ni är hemma igen.

 
angel

angel

4 juni 2009 01:24

Det är helt sanslöst vilka hysteriska storlekar detta folk har ocksåundrar de vad fetman beror på !!!!!!!
Tacka vetja en liten kola och en liten sheesburgare eller vad säger du?:)

http://angel72.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards