Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Vi sätter oss i ringen och tar varann i hand

Av Helena - 2 november 2010 22:17

Händers betydelse, har slagit mig varje dag sista tiden.

Jag  har ju fått lära mig hur viktigt ett fast handslag är för att göra ett avtryck på den människan man möter första gången.

Jag är av annan åsikt.

Handslag är ytterst personligt och avspeglar inte bara den man är utan vem man är och vilken värme man ger.

Därför är det milda varsamma handslaget det som visar att jag inte har kommit för att ställa krav, jag kommer för att ge värme och för att deltaga.

I allafall i min värld.

Vi höll pappa i handen de sista dagarna i livet.

Alltid fanns en hand i hans hand.

Det kändes betydelsefullt och det var i händerna vi kände hans närvaro och också trodde vi, hans sinnestillstånd.

Eftersom han inte kunde prata med oss.

Var han varm och torr och inte svullen så kändes det att allt var bra att det var "lite" som vanligt.

Var han svullen kall och blöt undrade vi..........mår han bra?

Vi höll hans hand.

När barnen smyger in sina små händer i ens egen hand blir man helt varm.

Och jag vet att det inte är många år kvar innan de inte längre vill.

Jag slår ett slag för att hålla varann i handen så ofta det går.

Det är kärlek, trygghet och det ger sån värme.

Ciao!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards