Alla inlägg den 13 november 2010

Av Helena - 13 november 2010 12:44

Jag vet det är skittråkigt att läsa en blogg som bara uppdaterar vädret hela tiden. Men jag måste försöka beskriva vad som händer.

Jag har inte varit med om nåt liknande.

Vi snackar alltså 13:e November. Typ två veckor till advent :)

Solen skiner och vi har 17 grader varmt.

Ja, det är fullt möjligt att gå ute i t-shirt jag har nyss promenerat runt kvareteret i t-shirt, inte bara t-shirt men ändå :)

Fåglarna kvittrar som på våren och en del buskar och träd har tveksamt börjat knoppa på nytt, som om att de är undrande ??

Rosorna slutar inte slå ut och det känns lite "Kalle bakom".

Vem har lust att planera julpyntet nu ???? Jag som älskar allt det röda och varma och stjärnor och stämning !!!!

Men jag vill inte ha vinter inte här för här blir det aldrig på riktigt bara kallt och rått och grått och ingen snö knappt i en evighet känns det som.

Nej, vår är bra här och vinter och snö där (hemma).

Ciao!

Av Helena - 13 november 2010 09:31

Igår surströmming   

Idag "Nordisk fest"...........med en massa mat från Sverige, Norge och Finland.

Solen fortsätter alltjämt att skina.

Jag vet inte hur varmt det är har inte varit ut ännu.

Såg IDOL från lulé igår, men inte fick man nån känsla, såg ingen jag kände igen. Men jag såg snön !!!! :)

Diskmaskinen har pajjat och allt tar så lång tid här så jag gissar att vi ska vara utan den ett tag nu :(

Huset är upp och ner och här finns ingen energi.

Imorgon är det Farsdag, det känns svårare denna gång.

Jag var inte hemma förra året på Farsdag och nu har jag ingen att ringa till. 

Jag ringer till mamma, för henne är det också en jobbig dag.

Nu till farbror Jansson som vi ska bidra med på festen.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards