Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

79 år

Av Helena - 24 oktober 2010 12:48

Min pappa har dött.

Overkligt verkligt på en och samma gång.

Känslorna kastar fram och tillbaka.

Lite lugnare nu, men den lilla nyansen får snabbt en skiftning av sorg.

Jag pratar med pappa i mitt huvud varje dag,  jag tror på det.

Det känns bra och jag pratar och pratar och så kommer jag på att pappa tyckte att jag var en riktig "surrkopp" :), då lugnar jag mig lite.

Jag vill inte stressa.........honom.......men dialogen är levande.

Jag ber att pappa tar hand om oss, i vår sorg, tröstar oss.

Han måste det för han är min pappa och pappa ska alltid finnas där.

Så jag låter honom finnas i mitt huvud.

Ciao!


 
 
Ingen bild

Annica

24 oktober 2010 16:11

Vad tråkigt!
Man tror att föräldrarna ska finnas där för alltid och så plötsligt utan förvarning lämnar de en.
Det finns ju så mycket man inte hunit prata om. Då är det bra att man kan fortsätta dialogen i sitt huvud sådär som du och din pappa pratar nu.
Tänker på dig.

 
angel

angel

27 oktober 2010 00:37

Mamma och pappa ska alltid finnas där trots att man vet att den dagen kan komma så är den lika långt borta nu som när man var liten....
Själv så har jag varje dag en dialog med min mamma det är skönt att få prata med henne

http://angeliques.se

 
angel

angel

27 oktober 2010 00:40

Jag skrev en dikt till dig men ser nu att det blev en länk till min hemsida ???????
Vafö dådå????

Här kommer den igen, den har tröstat mig och hjälp mig i min sorg:

EN DIKT
Döden betyder ingenting,
Jag har bara dragit mig tillbaka,
till ett annat rum.
Jag är jag och Du är Du.
Allt vi var för varandra
det är vi fortfarande.
Nämn Mig vid mitt vanliga namn,
Tala till Mig, på samma sätt
som Du alltid brukade.
Skratta åt vardagens små ting.
Var med Mig.
Lev med Mig.
Tänk på Mig.
Bed för Mig.
Låt mitt namn fortsätta att vara
en del av Din vardag.
Livet betyder detsamma,
ingenting har skett som förändrar det.
Livet går vidare, därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott
i vår gemenskap.
Varför skulle Du sluta tänka på Mig,
för att Du inte längre kan se Mig.
Jag väntar på Dig, för en kort stund,
alldeles i närheten.

Finns här för dig vännen min

http://angeliques.se

 
Ingen bild

sascha

2 november 2010 07:17

Jag känner att farfar finns kvar. även fast de inte är så vi kan se honom. Önskar att jag fick vara med er idag och ta ett sista farväl. Jobbigt är de.

Helena

2 november 2010 22:36

Sascha, du var med oss.
I allra högsta grad var du med. Inbilla dig inget annat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards