Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Goda grannar

Av Helena - 29 september 2009 16:13

Ett besök på hemmaplan, var så-å-å skönt aldrig har jag blivit bjuden på så mycket och god mat tidigare.

Jag såg till vårt hus......skönt, att det står kvar. Men jag kan inte undgå att slås av tanken på våra grannar.

Jag tror, jag vet inte, jag har inte på något sätt försökt ta reda på fakta.

Grannarna har något emot oss.

- Nej, vi kommunicerar inte på det viset.

För några år sedan startade ett bygge av en pergola.

I norraste norrland med blomstertid du kommer en månad per år eller om man

har otur inte per år.

Det byggdes bullerplank...

– Ne-ej, de har liggande virke detta har stående.

Alltså inget bullerplank även om det har mått och färg precis som

bullerplanken vid väg 97.

Sen en massa armeringsjärn runt en liten gång under tiden man går där kan

man sjunga på en sång…….gång ….på….gång..ding-dong!

Och plank restes mitt på gårdsplanen för annat hålls tittande ?


Nu i år är det nya, ja för varje år är det något nytt…så nu går de till

skogs och samlar vidje. Ni vet tunna kvistar, jag vet inte vems mark de

skövlar men mycké pinnar blir det.


De ska liksom träs in i detta armeringsjärn så det blir en vägg eller en

fyrkant eller en något …s-k-a-p-e-l-s-e…som i alla fall gör att man inte

kan se in…..åsså en skjutvägg, Ja-a så att man kan göra som man vill.

Titta om man vill och stänga om man vill.

För det är det vårat liv går ut på i villakvarteret man ska inte titta in

i grannens trädgård och hälsar det gör man om man är på det humöret…annars

får det vá för rätt vad det är står grannen i bara kalsipipperna.

Oh!

Vilken förnedring. För mig !


Så allt mina vänner som skola ske bakom det inbyggda hägnet har man svårt

att ta del av en del klättrande på stegar krävs för att nå sitt norra öga

då menar jag inte de som blevo utbyggda utan de som i slutänden blevo

inbyggda i sitt eget hägn avklippta från omvärld inhysta i sin cell med

stor svårighet att möta den äkta FRIHETEN – LUFTEN .

Känslan av att jag vill ut !!!

Åt dem kan jag bara säja jag har bättre saker att ägna mig åt….

Typ detta !! Jag är inte ensam.

En flyttpresent till dem får bli att vi inte är grannar på minst tre år.

Mina buskar måste också ansas ju …..

Ciao!


 
 
Ingen bild

angel

30 september 2009 00:20

Ja jag säger bara:
Vilken tur att vi alla är olika....eller hur?
Och vill man vara ifred så får man ta konsekvenserna.....
Tack igen för trevligt besök av dig vännen:)
En massa kramar så ses vi ju snart igen:)
/A

 
Ingen bild

Chris

2 oktober 2009 09:46

Sällskaps sjuk och sjukligt social!? som jag är skulle inte bygge av detta slag attrahera mig ett dugg. Det är nog att att hörnan där bastutunnan står är bakom plank av det tunnare slaget. Man kan faktiskt se igenom det. Och vi som kapar häcken ca 10 cm ovanför marken varje år.
kram kram

 
Sara

Sara

3 oktober 2009 13:34

haha jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste detta, jag tycker dock det är lite för mkt bygge på baksidan! har ni det bra i ungern?

http://kirkhammett.blogg.se

 
Ingen bild

din fd granne

8 oktober 2009 22:49

ja vad säger man, folkskygga eller leksugna på tittut lekar och kurragömma kul eller nåt :). Hoppas att ni hade det bra på hemmaplan. Kram Di

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards