Alla inlägg den 9 september 2009

Av Helena - 9 september 2009 20:08

Svenskarna anländer en och en familj och nu väntar vi på den sista som kommer i december sen är vi här allihop.

När de kommer har de med sig snus till mig :) Och jag hoppar högt.

Idag fick vi en burk SURSTRÖMMING..........hur fränt som helst tills vi kom på att vi inte har tunnbröd !!!!

Så vi får vänta tills Filip och jag kommer hem och får köpa med oss lite.

För håll med om att man inte absolut inte kan äta surströmming utan tunnbröd.

Ciao!

Av Helena - 9 september 2009 19:51

Jag vet...jag vet....Jag måste skärpa mig.

Men det är mycket nu.

Jag vet inget om något. Jag sitter i korridoren på skolan mellan 8.00 - 14.00 Ja för vi är portförbjudna i klassrummet numer. Barnen ska klara sig själva.

För grabbarna går det bra, Agnes har svårare eftersom hon inte förstår varken engelska eller ungerska.

Då är det tryggt för henne om hon vet att jag finns där, nära.

Och jag förtvinar sakta.....jag har tappat all humor, orkar inget...jag bara sitter där inte ensam vi är fler men vi orkar liksom inte skratta åt eländet det bara tynger. Annars är det alltid bra att kunna skratta lite så där efteråt, men det går liksom inte det är för allvarligt det handlar om våra barn inte mig......

Jag gick till frissan....ja det var dags det har varit det länge, väldigt länge och nu gick det inte att vänta längre.

(Sorry, A...jag fick ditt mail för sent :)

Hon kunde inte engelska eller svenska eller tyska frissan alltså men vi kom överens på nåt vis och hon både färgade och klippte mig för 160 spänn, ja ni hörde rätt etthundrasextiokronor för en timme och fyrtiofem minuter hon fönade och frissade mig också ;) Jag är nöjd!!!! Synd bara att jag klippte av det en decimeter för hade jag inte gjort det hade jag ju kunnat gå ofta, ofta för tänk hur mycket jag tjänar varje gång.

Och det blev ju bra också......

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards