Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Fotboll

Av Helena - 18 september 2009 09:40

Efter många om och men så hittade vi pojkar-99:s lag igår.

Jag och William åkte dit.

Jag visste att en mamma som är duktig på engelska skulle vara där.

Hon tolkade åt oss för tränaren, för han är ju bara ungersktalande. Nåväl tjugofrågor från tränaren.

- Vilken position spelar du ?

- Står du i mål ?

- Vilket ben använder du ? etc. etc.

William fick starta med att betrakta träningen och sen åkte han in i mål.....

Det är minst sagt en annorlunda form av träning här.

De tränade skott på mål och de som inte gjorde mål, eller om målvakten räddade så åkte de ner på gräset för fem armhävningar. Detta gällde även den andra målvakten om han missade en räddning. (inte William, ingen kunde förklara för honom)

Jag vet hemma att någon av föräldrarna en gång sa,

- Våra killar borde om inte annat iallafall få fredspris.....för de är så snälla.

Här armbågar man sig, brösttacklas, tar tag i kläderna, knuffar etc.

William kommer aldrig, aldrig att stå i mål här mer.

- Du fattar inte vilka skott sa han. Jag fick gå undan för flera.....

Av betraktandet blev han inte så entusiastisk över att få spela fotboll här, men vi ska gå på nästa träning på måndag och hoppas att han får vara utespelare då så han får prova det också innan han dömer.

De berättade att laget hade två matcher i månaden ungefär, och jag frågar,

- Spelar alla då ?

- If they are skillfull....the coach makes all decisions.

Alltså inte då, ja vi får se vad det blir med detta.

Träningen kostar femtiokronor i månaden och de spelar hela året (ute) tre gånger i veckan.

För oss är det viktigt att det är kul!!! annars får det vara.

Ciao!

 
 
Ingen bild

Chris

18 september 2009 15:17

Helt rätt! Hoppas det BLIR kul för William! Han gillar ju fotboll. Våra tränre här hemma skulle få rysningar. Föräldramötets bas budskap var det ska vara kul för alla!! Imorgon 10.00 är det fotbollsavslut med föräldra match här. Nåt att berätta där för de som inte tycker det är nog mycket tävling!

 
Ingen bild

Peter Ö

18 september 2009 19:55

Rätt tänk Helena, det SKALL vara kul att idrotta i den åldern. William kommer säkert in i laget, det är bara fråga om anpassning och kamratskap. Ha det så kul, och lycka till!

 
Ingen bild

Helena

18 september 2009 22:28

Jag älskar verkligen att få kommentarer det lyfter )( mig() oss va fán det är fredag.. sååå mycket., TACK!!

 
Ingen bild

angel

19 september 2009 02:25

Håller absolut med DET SKA VA KUL!!!!!

Hoppas allt går bra för Willam.......

Kramar till er alla/Angel

 
Ingen bild

Annika Holmström

20 september 2009 20:41

Häng i ett tag, det kanske ger sig. Men det måste vara kul. William är sååååå välkommen till Giffarnas p 99:or när ni kommer hem. Ev inomhusturnering runt jullovet om ni är här då!!

Ha det så bra och hälsa till William från alla killarna
/Annika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards