Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Jul jul strålande jul

Av Helena - 14 september 2009 12:37

Jag längtar till jul.

Och i mitt huvud surrar ”Julen är här och ger oss …..på jorden..tralalala”

Jag är den konstigaste människan på hela klotet.

Jag längtar till jul ibland när jag ligger på stranden ???

Men nu längtar jag till jul här hemma vid köksbordet också.

Jag försöker förbereda mig mentalt för en brungrön jul och inte en vit.

Men vi kommer hem till jul.

Vi vill se snö, känna kyla, ha nån användning för våra fjällräven jackor Glad

Men jag ska nog sy nya gardiner här – röda……så alldeles helt ovanligt då !!!

Ingen, ingen, ingen har väl röda gardiner till jul.

Jo, jag tänkte faktiskt det…ha ha.

En hel kartong med gardiner blir stående ute i garaget. Alla mina gardiner var en halvmeter för korta för fönstren här.

De hade inte passat ändå, kanske….

Neej, hör ni..idag 16 grader riktigt regntung himmel.

Jag är utan paraply, har för övrigt aldrig ägt nåt.

En sån där investering som aldrig blir av helt enkelt.

Här sitter jag i min ensamhet och längtar efter Rudolf.

Ja, ni vet han med mulen Flört

Ciao!


 
 
Ingen bild

angel

14 september 2009 22:53

Du är ju för härlig vännen :)
Det är skönt att höra dina funderingar lite mindre tunga som nu på sistone...började bli lite orolig.....
Visst får en en jullängtan men jag måste doc säga att din längtan kommer tidigare än min:)
Jag är i höst njutet just nu...tända ljus och mysa på.....får nog börja tänka på klapparna snart:)
Du kommer ju hem snart JIPPI vad kul!
Massa kramar/A

 
Ingen bild

Lena M

15 september 2009 05:24

Men Vad i Herrans Namn!!!....JUL längtan, du är inte klok haha. Jag avskyr julen och vill hellst Sövas över hela den helgen *gulp*...

Förra året skippade jag Gran helvetet och klädda Fikusen med ljus, glitter och pumlor. Amanda tyckte att jag var väldigt annorlunda *S*

Ha det gott..

Kram

 
Ingen bild

Chris

15 september 2009 15:41

Kul jul, att ni alla kommer hem då!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards