Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Flyger med respekt....

Av Helena - 24 augusti 2010 11:19

Med tiden blir man mer och mer flygrädd.

Även om ordet flygrädd inte är just rätt. Kanske respekt är bättre.

Man får mer respekt för att flyga.

Ja, det är ju också så att om det nu händer "nåt" en gång på miljonen så minskar man ju oddsen liksom.

Ju mer man flyger.....................

Så jag har lite respekt för det.

Varje gång förundras jag lika mycket över den "orespekt" alla passagerare visar för flygpersonalen.

För det första är det alltid rad 15-30 som får gå på först.....Ja-a, ge dig då den på att rad 1-5 är de första som sätter sig.

Så är det alltid.

Ingen protesterar heller mot det.

När säkerhetsföreskrifterna gås igenom testar man samtidigt alla högtalare och larm så det enda som går ut i högtalarna är ett tjutande brus.....

Är det för att man sen ska kunna säja...,

-Vad var det vi sa!!! När nåt händer, om nåt händer menar jag.

Flygvärdinnorna går rad upp och rad ner för att fälla ihop bord och resa stolar, kolla bälten. ALLTID har någon hunnit fälla ner bordet, inte satt på sig bältet.

Varför???

Ett ständigt tjatande om bord, stolsryggar, mobiler, electric equipment, seat belts för att inte tala om handbagaget som ska vara placerat i hyllan ovanför eller UNDER stolen framför dig.

Väl iväg serveras dryck och mackor, leksaker till barnen och mitt i allt detta stök passar piloten på att hålla sitt "högtidstal".

"Tyvärr mina damer och herrar sikten är kass planet utan bränsle så vi beräknar att buklanda inom de närmsta minuterna"

Men ingen, ingen hör. Man har fullt upp med att få sin gratismacka och cola.

Väl nere:

- Please remain seated until the fasten seatbelt sign has been turned off.

Orden hinner inte mer än ut i högtalarna så reser sig ALLA på en gång.

ALLA ska ut samtidigt.

Är det någon annan än jag som fattar hur det skulle se ut i en allvarlig situation med lite panik i luften??

När det utbryter panik under tämligen lugna omständigheter.

Nej säkerhetsföreskrifter och ordningsregler när man flyger de kan man strunta fullständigt i, de gäller helt enkelt inte.

Är det konsigt att man flyger med en gnutta respekt då?

Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards