Alla inlägg under juli 2009

Av Helena - 10 juli 2009 14:46

Sista tiden har jag längtat till att det ska ske. Det har varit så jobbigt, tråkigt och slitit att sortera och förbereda för flytt. Så jag ville bara till slut att det skulle ske. Nu översvämmar hjärtat en gång i timmen ju närmare destinationen vi kommer. I desperation rusade vi in på ÖB i Falun och köpte svenska flaggan som fasadflagga. För att kunna visa att vi är stolta svenskar. Det är ju inte för e-e-evigt, som Agnes brukar säja, men ändå..... Alla ni som ringt, besökt, mailat etc. på alla sätt försökt förmedla lyckönskningar till vår resa. TACK ! Vi är riktigt ödmjukt berörda och tagna över det. Nu går färden mot nya mål. Hej då Sverige. Sia Magyarorzag, Papa.

Av Helena - 10 juli 2009 11:09

Första stoppet blev Falun.

Varför det ??? undrar många, ja-a det där med GPS är väldigt bra men den har lett oss ut på leriga åkrar och tio mils omvägar så hon och jag är inte längre vänner. När den öppnar truten säjer jag ,- Håll klaffen!! Jag vet bättre själv. Ikväll hoppas vi nå färjan i Göteborg mot destination Kiel.

UTAN GPS.

Ciao!

Av Helena - 10 juli 2009 11:06

 

Naturligtvis ska ju Fredriks födelsedag firas på bloggen som alla andras.

Han blev dubbel 4:a  igår. HURRA HURRA HURRA !!!

Och Ja-a han fick tårta och presenter hos svärmor.

Sen fick han lugnt sitta bredvid i nästan hundra mil och bara vila...:)

Ciao!


Av Helena - 9 juli 2009 13:13

Ha Ha Ha...

Av Helena - 9 juli 2009 11:35

Vi är trötta.

Dagen D är här nu.

 Vi blickar framåt mot ovisshet med förhoppningar om att äventyret bara har börjat. Barnen kvittrar och undrar varför man är ledsen nu?

Och så är det väl..........avståndet blir bara större..men själen och hjärtat finns alltid hos alla dom som betyder att livet är behagligt, som får en att skratta, gråta, känna.

We will be back !!!

Adios!

Av Helena - 8 juli 2009 17:10

Nu står jag här mitt i ekot av det som var .....och det känns inte tomt. Det känns fullt, av allt. Fullt av spänning, sorg och av längtan.

Faktiskt hemlängtan...redan ?

Ciao!

Av Helena - 7 juli 2009 09:31

Nu har de äntligen kommit. Sakta sakta fylls låda på låda och jag är så-å-å trött. Natten blev kort för oss och nu verkar det som att de ska flytta åt oss i två dagar. Jag som hade tänkt få pusta ut ikväll....snart kanske vi får vila lite....

Ciao!

Av Helena - 6 juli 2009 17:54

Ja jamensann vi hann med ett brakparty oxå...och det var så-å-å nice   :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards