Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Helena - 31 juli 2009 16:58

Japp, stora fyllar dagen är nu över och i poolen lyser det blått och vackert.

Det känns riktigt skönt....att det är över.

Nu återstår bara typ tolv saker på min "att göra" lista till vår landlord.

Vi har trettiotvå grader, luften står stilla de hotade med regn men antagligen behövdes det till andra träd och gräsmattor.

Ett träd som står i vår "vinterträdgård" skulle verkligen behöva en ordentlig rotblöta för det tippar sakta, sakta åt vänster.

Ja-a jag har ingen aning om vilket väderstreck ???

Våra vänner har åkt till Wien över dagen, behövde uppleva nåt annat och passade på smart ;).

Det är ju en av fördelarna med att bo här....det finns så mycket att uppleva !

Fast vi upplever mest allt som händer här hemma i huset och det verkar ju vara nåt nytt varje dag - inte så pjåkigt.

Vi har fått vår dreambox, x-box, parabol, modem och router på plats så nu har vi 700 kanaler + alla filmer att välja mellan.För att inte tala om alla kablar som ringlar så vackert runt hela huset, rummet och bara förstör intrycket. Ja men, de fyller ju ett syfte ett JÄTTEBRA! syfte och då är det vackert ju.

Så vi kommer inte få tråkigt men knappast nåt gjort.

Det blev en melankolisk ton i detta och det drabbas jag av emellanåt när allt stannar av liksom. men flyttat hit har jag inte än - mentalt.

När jag landar i det får vi se hur det blir då.

Jag trevar mig fram och har varit på pedikyr för en hundring...ganska OK men alls ingen total tillfredsställelse. Man måste prova olika för att bli nöjd, tror jag ?

Thats all for now.

Ciao!

PS.Det är visst Helena-dagen idag var det någon som ringde och sa DS.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards