Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Helena - 22 juli 2009 16:18

Klart att varenda dag är en upplevelse herregud!!

Vi är ju ute på ett ”äventyr” även om nu detta äventyr är längre i tid än de flesta.

Jag försöker handla mat, dagligvaror…men jag känner ett visst motstånd för att gå till affären inte för att det inte finns. Det finns stora matvarubutiker som har allt…bara man hittar det.

Alla varor måste vridas och vändas på, man vet aldrig vad det är hoppas, hoppas, hoppas att grillkorven jag köpte igår smakar som vanlig korv, att den i alla fall är ätbar.

Då tänkte jag idag att jag ska laga lite mat, steka lite korv koka pasta ni vet inget märkvärdigt men föda. I köket känner man sig som kommen från rymden hur gör jag nu ???

Japp, jag hackar väl upp korven i små bitar och det var väl f-n vad kniven var slö.

Små vita märken, reklam som är tryckt på varje korv vilken möda…hoppas det är ätlig färg de använt tänker jag. Men nu var det bara så att varje korv var inslagen i en tunn, tunn plastfilm undra på att kniven kändes slö, så-å det var bara att sätta igång och klösa bort plasten från 55 korvbitar SHIT!!!

Igår lyckades jag också med en gourmet middag, Hamburgare och Pommes.

Ja-a eller hur man är ju en riktig hejare…..

Jag som brukar vältra mig i recept, laga nytt, hitta på…Nu tror jag inte att jag klarar pulvermos en gång.

Jag bränner mig i ugnen, på pannorna tappar saker i golvet och allt tar så-å-å-n tid.

Man lär så länge man lever om man överlever.

Ciao! 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards