Alla inlägg den 14 september 2010

Av Helena - 14 september 2010 16:34

Dagen jag aldrig kunnat drömma om är här.

Vi har fått löss!!

Ja, vi och vi men tre av fem möjliga känns som VI.

Jag blev lite misstänkt när vår "lilla guldklimp" kom med bägge nävarna i nacken så håret stod som en orkan kring huvet.

- Det kliar...................

- Nä men, låt mej seeeeeEEEEEEEEE!!!!!!!VAH!!!!! Oh no.............

Hur gör vi nu? Hur gör djur? Ja inte sjutton tänker jag plocka dem och käka dem.

Iväg till apoteket och försöka göra mig förstådd - Tetú.....(åsså med händerna visa att det kliar). Självklart alla förstod men hur skulle jag förstå exakt hur det går till ???

Rundringning till våra svenska vänner ....jo, men ALLA var ju väl förberedda med sånt från Sverige. Lusmedel alltså. Det har inte funnits i min värld jag har bunkrat alvedon, treo, och ibumetin men lusmedel Nej.

Nåja, vi är på gång kan man säja alltid är det någon som går runt med badmössa, under verkningstiden alltså. Sen kör vi igen om en vecka.

Sängkläder och soffkuddar tvättas i 95 grader. Så vi hoppas bli fri.

Lusfri :)

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards