Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Myror

Av Helena - 8 juni 2010 13:54

Jag undrar hur mycket forskning det finns om myror egentligen ?

Här har vi haft myrinvasion gånger flera.

-Nej, men det är bara att köpa små myrhus. Var det någon som sa.

De finns i alla affärer. Myrorna kryper in, äter på nåt gott, kommer ut och dör.

De är perfekta myrorna försvinner direkt.

Så jag investerade i ett antal myrhus och myrorna försvann…………..ett tag…..tills de kom tillbaks igen.

Då tänkte jag att husen blivit för gamla så jag köpte nya….de fungerade inte alls.

När jag en dag kom in i badrummet dansade myrorna samba på taket och ropade ”Shake it babe”.

Nej, det gjorde de inte men det kändes så.

Det var myror överallt.

- Köp spray var det någon som sa det fungerar jättebra. Så jag köpte insektsspray och sprayade alla trösklar, lister och hörn och myrorna försvann…..ett tag……tills de kom tillbaks igen.

Jag sprayade mot en hög med myror, tömde nästan en hel flaska och alla ropade i kör, -Vi simmar åh åh åååå……

Så struntade jag i alla myror som var ÖVERALLT!!!!

Tills de var just överallt i maten, i soffan, i sängen på köksbordet, ute, inne, ja överallt. Jag ringde vår landlord. (Jag kunde ju inte ringa en vän :(

- MAYDAY Come now, ants all over the place.

Han förstod bara mayday och kom hit på 2 minuter (Det har aldrig hänt tidigare).

Han fixade pulver och spray (en annan sort)

INTE EN MYRA SÅ LÅNGT ÖGAT KAN NÅ.

En och annan myra går väl bra.

Men jag tänkte på forskningen och jag har förstått att bananflugan är bra att forska på för den förökar sig så fort, kanske det var det myrorna gjorde i sprayen ???

Nej, men har ni nypt en myra mellan fingrarna ?

Så tänker man alltid, - Nu du din ……din….där fick du.

Men stanna upp!!! Kolla in hur den lilla myrhögen sakta vecklar ut sina ben skakar på huvudet ser sig omkring och tänker. -Damn what happened, åsså går de bara vidare och FÖRÖKAR sig.

Forska i överlevnad på myror och vi blir helt enkelt odödliga.

Ciao!

 
 
Ingen bild

chris

8 juni 2010 17:42

Bra jobbat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards