Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Har jag riktigt tur.......

Av Helena - 8 juni 2010 10:59

Har jag riktigt tur nu så blir jag inte utslängd från webbsidan................nätverket fortsätter alltjämt att djävlas, milt uttryckt.

Och ja-a, datorerna har börjat kännas så billiga att en eller två snabbt åker ut genom fönstret.

Vi är på väg hem...........................

Sommaren har komit nu med 23 grader tidigt på morronen och mycket, MYCKET! varmare fram på dagen. Vi äter ute på kvällen och det är varmare ute än inne ??

Jag har drabbats av den första AC-förkylningen.

Jag drar ner värmen till sjutton grader och kontrasten blir för stor för hals och näsa :D

I helgen hade vi svenskar sommarfest.

En del flyttar hem, är klara. Andra planerar semester och någon bara stannar.

Vi åker hem snart...............

Skolan närmar sig sitt slut, barnen är slut, jag är slut.

Vi ska hem och vila upp oss nu ;)

Filip sa så sent som igår,

- Jag tycker det är ganska bra här.

Ja, det är ganska bra här.................men.......och...............vi
vill i alla fall hem.

Våra närmsta grannar (svenskar) ger upp och flyttar hem.

Det känns inte bra.

Idag har svenska lärarna ordnat en liten svensk skolavslutning så vi ska alla dit i eftermiddag och känna oss som svenskar.

Jobbet med att ge barnen en dräglig vardag verkar aldrig ta slut, det blir rutin att stångas. Alla nationer jobbar mot ett internationellt mål nu, förhoppningsvis med start hösten 2011. Det kommer att bli bra, mycket bra.

Ungrare:

Har ingen klocka och pratar om Uhr!!! Ibland menar de timmar, ibland menar de klockslag??? När de menar vad är det ingen som vet inte de själva heller.

Tomorrow never comes - Är deras bästa slogan.

Fast själva använder de flitig uttrycket - I come tomorrow!!!! undrar vad de menar egentligen ?

Solsting:

Ger sig till känna.

Skolan är visserligen ett stenhus, men utan ventilation. Jag skulle tro att det är 24-25 grader i klassrummen nu. Filip kom hem eller jag fick hämta honom blek som ett lakan helt utmattad. Inget vatten i världen kan hjälpa en sån gång.

Hur orkar man som vuxen, lärare att vistas i en sån arbetsmiljö ?

Nej, nu ska vi hem till lugnet, kylan ;) och vila upp oss lite.

Vi ses snart.

Ciao!

 (Det tog fyrtiofem minuter att göra inlägget...............nätverket vill mig nåt ont.)




 
 
Ingen bild

chris

8 juni 2010 17:38

Inte kyla, Helena! Don't curse us.

 
Ingen bild

Chris

8 juni 2010 17:40

Vilken tur att landlorden fick se myrorna denna gång! Men använd bara mayday när det behövs. Det kan vara knepet att få hans uppmärksamhet. kram

 
Ingen bild

Lena

9 juni 2010 09:54

Är ni på väg hem Till Luleå för att stanna?
Jag har saknat ditt Bloggande. Jag har ju som en morgonrutin att dricka kaffe och läsa bloggar :-)

 
angel

angel

13 juni 2010 04:08

Ååååå vad vi längtar...snart är ni här.............

http://angeliques.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards