Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Ingen dag är som en vanlig dag.

Av Helena - 24 juni 2009 18:25

 

Våra dagar är fyllda med en massa som de aldrig varit förut.

På somrarna kunde ju vi ta det lugnt inte städa, ligga i solen fundera över vad vi ska äta..ligga i solen fundera över livet, inte städa..ni vet.

Men Gud!! Hur snabbt kan livet förändras egentligen???

Allt går i hundranitti tusen saker som ska fixas samtidigt, vi är ganska väl synkade inte mycket gräl - inget alls egentligen.

Vi gnetar gnetar gnetar mot samma mål.

Oändliga är turerna till soptippen, hur kan man bara leva med så-å-å mycket skrot !!! Alla borde stiga in i ett rum och tänka.

- Nu ska jag flytta, vad ska vara kvar och vad vill jag spara till sen ?

För att det där med sen är ett måste man kan inte slänga allt på en gång men man kan lasta det snyggt och prydligt i märkta kartonger till vinden och kasta det sen. För det är så jag har gjort jag har börjat kasta alla mina "sen" lådor och så har jag gått vidare till varje rum med frågan vad ska med och vad ska sparas till sen.

Vi får ju tack och lov behålla vindsförrådet.

Idag har jag rensat ALLA skåp i köket sen for jag och Fredrik till soptippen med två flyttkartonger två sopsäckar + mycket mer, bara från köket.

Visst är det vansinnigt och vi håller på att sakta bli vansinniga bägge två.

Väder....det vet vi inte...än överlever barnen utan vårat engagemang men hur länge??

Det gör ont i hjärtat men jag skulle gärna flytta imorgon så det blir gjort liksom.

Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards