Direktlänk till inlägg 23 april 2009

En alldeles vanlig dag

Av Helena - 23 april 2009 15:54

 Vanlig och vanlig jag är ju ledig jag jobbar inte idag.

Jag har aldrig kunnat göra en historia kort så ni som tror att ni inte orkar läsa om ingenting kan sluta nu.

Idag var det tänkt att jag skulle bege mig till Kalix för att byta till sommardäck.

Vi har däcken hos farmor och farfar. Tur att jag kollade med däckfirman innan de hade inte tid idag men imorgon.

Så-å då-å visste jag inte riktigt hur jag skulle disponera ALL tid utan det blev en pappers förmiddag..rens..rens..rens..för inte ens bland mina papper är det ordning, fast nu….är det det till imorgon.

Sedan klädde jag mig för att bege mig ut på ”byn” och speglade mig innan jag gick och tänkte,

- Robin Hood, Det är honom jag vill ha….Allvarligt jag såg ut som tagen ur en medeltidsfilm men..orkade jag…nej!

I min utstyrsel äntrade jag så bilen, fast först laddade jag den full med återvinningsprylar för det är nu så att skulle jag händelsevis inte vara hemma så hittar ni mig säkrast på soptippen eller någon återvinningsstation.

Jag kunde inte motstå köp två betala för en på Lindex.

Hittade åt Agnes och nu står det helt klart jag är en snåljåp och tänker inte spekulera i detta mer. När man får två till priset av en varför hittar man alltid bara en i rätt storlek då ??? Jag försökte förtvivlat tro att hon bara är fyra, hon är ju väl bara kanske fyra….tänkte jag och tittade på alldeles för små tröjor.

Så det blev jeans i rätt storlek och en tröja att VÄXA i.(man fick den ju på köpet)

Sen mina vänner for jag till Biltema för att köpa säkringar till bilen…jag är nämligen helt självgående nu vad gäller bilproblem så ja-a, jag har faktiskt funderat på att öppna eget…

- Få se här nu !!??...kan detta kanske vara ett litet säkringsproblem???Ja, vi får väl ta och titta efter. Det skulle gå så bra!!!

Vid Biltema tittade jag på viggen som hänger där i en stolpe och tänkte att jag borde fota den nu när vi snart inte kan köra förbi och Fredrik VARJE gång får tala om för ungarna hur MYCKET han har skruvat i det flygplanet….och de var intresserade första gången sen kan de historien utantill och fyller i när han missar nåt.

Efter säkringsinköpet gick färden vidare till världsmetropolen ICA-Maxi,

Naturligtvis hade jag (ingen) lapp. Och jag bloggade i huvudet genom hela butiken.

Det gällde handling för hela helgen MEN väl inne i butiken insåg jag att jag är ju ledig imorgon och då kan jag handla igen. Vid entrén stod en skylt ”Vi har pressat priserna” PRISSÄNKT! Ja-ha, vad är det första man möter då. Jo, en hel container full med m-a-j-s-krokar (bajskrokar) skulle vara bättre för de både smakar och ser ut som såna ( hur nu jag kan veta det =) Jag vet att man bara får i sig dem om man gör en dip på riktigt fet Creme Fraiche och stark krydda och vad vann man då på det ???

Prinskorvarna talade till mig när jag passerade och sen gick det inte att komma på nåt annat jag köpte prinskorv ??? Tur att Fredrik inte är hemma han gillar inte korv.

Men nog ska jag väl kunna trolla ihop en middag med lite prinskorv……?

Jag svängde förbi skolan för att få intyg om att Agnes verkligen var hemma 1:a april, jag skämtar inte- Försäkringskassan…..nej, jag ids inte blogga om den. MEN, jag fick ha på AC:n i bilen hela vägen tussilago och tulpaner vad är det i jämförelse detta är väl ett vårtecken så gott som något......

Hemma på gården bytte JAG säkring i bilen och voilà alla lampor fungerar tjo hooo!!!!

Nu besiktar vi skiten och kör så det ryker.

Ciao! 

 
 
Ingen bild

angel

23 april 2009 21:25

Du är för härlig vännen jag blir såå glad och sitter med ett så stort leende på läpparna medans jag läser dina inlägg har banne mig träningsvärk i käkarna ju :) hihi men de e de ju värt.
Kram//angel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards